TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

August 23, 2010

Aku ta sekuat itu .

Ya ! Aku bukan laa manusia yang sekuat itu untuk menahan rasa jiwa aku . Aku ta taf *pinjam kata-kata anan* . Hmm , ada masa aku rasa sungguh down , ada masa aku rasa sungguh perit , ada masa aku rasa sungguh sakit , ada masa aku rasa sungguh lemas , ada masa aku rasa sungguh kering . Itu , ada kau orang peduli ? Tidak pernah bukan . Hanya aku yang menanggung rasa jiwa siksa seperti itu . Aku bukan tanak share dengan kamu-kamu tapi aku ta boleh , sumpah aku ta reti ! Bila kala aku moody , aku tahu yang kalian ingin sama sekali turut membantu aku , tapi aku mintak sory sangat . Aku tahu kalian sudah faham aku amat-amat laa ta reti untuk share masalah ku .

Hmm , dan kali ini aku rasa sendiri . KOSONG ! Aku da lama sangat ta cairkan ais-ais kat mata aku neh . Suda lama aku berpura-pura yang macam aku neh cukup taf untuk face segala bagai benda yang jadi kat aku . Da banyak kali aku try aku tanak benda yang jadi dalam hidup aku neh sebagai pemusnah diri aku . Ya ! aku berjaya tapi cuma seketika . Aku mengaku yang aku neh hanya pandai berkata-kata . Macam yang aku pernah cakap kat seseorang ini yang dahulunya aku amat sayang tapi sekarang hmmm . "kengkadang mulut neh akan keluar laen dari action tuh sendiri , ya liyana memang selalu jadi macam tuh"

Hari ini aku tataw kenapa aku rasa sungguh kosong . Dan mood aku cepat sangat berubah . Mak , maafkan adeq . Adeq bukan sengaja na kelakuan begitu . Sungguh ! Adeq ta sengaja . Sekarang mak pun da ta bersuara dengan adeq . Tapi mak kena faham . Tolong laa . Sekali pun cukup mak , faham diri adeq neh . Adeq ta mintak banyak . Adeq tahu kadang-kadang sikap adeq neh macam pelik kan ? Tapi ini laa diri adeq mak . Hmm . Sekali lagi , mak . Tolong maafkan adeq . Adeq tahu adeq yang salah . Adeq da banyak buat benda yang selalu buat mak risau kan . Tapi adeq still suka jiwa ikot rasa hati adeq kalau na buad sesuatu . :'((

Hmm , serius ! Aku rasa sangat-sangat na nangis sekarang ini . Aku na kakak aku . Kakak , cepat laa balik . Adeq da penad sorang-sorang kat rumah neh . Adeq na berbicara sama akak . Adeq rindu kat akak . Betul ! Aku memang ta kuat . Aku memang ta cukup kuat untuk hadap semua benda-benda neh . Aku da penad sangat-sangat . Aku penad ! Bila benda-benda neh semua na berakhir . Aku da cuba ajar diri aku untuk jadi kuat , aku kalau boleh da tanak mengalirkan air mata neh lagi . Aku na rasa happy macam orang lain . arghh !

2 comments:

  1. u know i can lend u my shoulder to cry on babe :)

    ReplyDelete