TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

August 14, 2010

Hari Puasa Ke-empat

Hahh . tengok ! Sekejap jeh kan , sekarang da masuk 4 ramadhan . Senang jeh na puasa tuh . Aku ta faham betul kalau ada yang segelintir umat Islam itu dengan sengaja laa buad-buad ta puasa . Da perot tuh kau bagi 11 bulan non-stop makan segala macam benda , apa salah bagi sebulan jeh dia rest . Bukan susah pun dari kecik-kecik lagi kan mak bapak kau da ajar puasa , then bila kau da besar kadang-kadang kau amat liat untuk melakukan perkara itu . Hmm . kau da besar pandai laa kau fikir sendiri mana yang baik dan buruk untuk diri kau itu . 

Ok ! Sekarang masuk cerita sebenar yang aku mahu coret curut . Mereka-mereka itu telah tanya kenapa dan mengapa status aku kat facebook bertype sedemikian . Ya ! aku sememangnya terasa sama kau , kau dan kau ! Sungguh . Aku sangat-sangat laa terasa sama mereka yang bila kala SUKA buat aku rasa sungguh down giler hingga kadang-kadang aku rasa macam tanak wujud dalam hidup mereka . Adakah perlu bagi kau , kau dan kau untuk berkata sedemikian rupa kepada aku ? aku tahu weh aku tidak perfect dan tidak seHEVAD mereka itu tapi jangan laa keep saying benda yang sama itu berulang kali hingga buat aku rasa sungguh tidak selesa . Mungkin mereka-mereka tidak perasan statement mereka itu telah mengguris hati aku ini . Aku mengaku aku memang seorang yang sangat laa sensitif kalau benda itu menyentuh peribadi aku . Aku faham mungkin kau , kau dan kau hanya mahu bergurau dengan aku . Tetapi jika benda itu asyik di ulang-ulang beribu kali . Untuk pengetahuan kau wahai kawan , aku da ta rasa itu suatu gurauan . Barangkali suatu PENGHINAAN  bagi aku . Aku sangat harap yang mereka itu akan menyedari aku terasa sama mereka . Aku bukan ta sayang mereka tapi tolong laa faham dan terima diri aku seadanya . Aku tidak minta yang lain . Hanya itu sahaja yang aku perlu dari mereka . Jangan laa sebut lagi pasal benda itu sebab aku yakin jika kau , kau dan kau selalu berkata sedemikian pada insan yang lebih kurang macam aku , sure juga insan itu turut terasa hati . 1 aku minta tolong HORMAT PERASAAN orang .

p/s : kalau mereka baca ini dan terasa bagus laa . Harap mereka akan sedar yang aku ta SUKA cara mereka itu . =/
*sedikit kata carutan di hati ini*

Post a Comment

0 orang sedang sengih comel: