TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

August 29, 2010

Lappy tanpa iklan .

Ahha . Rasa lawak masa first time baca frasa title aku neh . Semua neh gara-gara kakak sayang aku laa neh , Cik Ariffa Nur Izzah tuh . Ada plax masa aku nga sedap bermesej-mesej dengan dia tetiba reply begini :


    "hahahaha...pdan mke ko kne marah. . ko pun 1 yg g ngadap lappy tnpa iklan nape ?"

Hmm , cerita dia macam neh sebenarnya . Aku mesej ngan akak then aku cerita laa yang aku kena marah ngan abah kami tuh . Haha . Memang padan pun dengan muka aku , yela dok mengadap lappy tanpa iklan kan siapa ta kena marah . Tengah aku sedap-sedap menonlinekan diri dengan jayanya tetiba abah naek atas na check ku buat ape . jeng3 . hahh ! amek kau nur liyana . Mao terkejut cumel aku sebenarnya , tapi biasa laa aku SUKA berlagak cool . hee =.=
Hahh ! Coolio laa sangat . Bajet jeh . Eyh ! Dengan riak wajah tanpa perasan abah aku cakap " eyh , adik . kau neh tader kje lain ke ? ta pecah ke mata kau hadap bnda tuh 24 jam ?haihh , melalaikan betul ."
So , aku yang memang terkenal ngan kondisi buda yang supercumel tapi degil neh un jawab laa , ehem2 . Cehh ! Dengan muka penuh tenang tanpa segaris senyuman dan mata maseh menatap skrin lappy "ehm . ta pun . ta pecah pun mata adik neh ." 

Hehe . superdegil kan aku neh ? Tuh laa aku bukan tader perasaan ke ape tapi aku rasa kepala aku lagi keras dari batu laa . hehe . Buad kerja ta fikir orang lain . Padahal bukan aku ta tahu banyak jeh kerja kat rumah neh yang aku boleh buad daripada mengadap lappy yang sedia ada aku tahu boleh MELALAIKAN neh . Hmm . biasa laa tuh aku kan remaja nanti esok lusa kot aku berubah jadi sebaik-baik manusia . Siapa tahu kan ? Mungkin aku maseh belum sedar sekarang . Apa ingat aku ta pernah fikir ke kehidupan mendatang ? Kadang-kadang terlintas jugak dalam kepala otak aku neh tahu . Sampai masa nanti mungkin aku akan meninggalkan dunia maya neh dan hanya memfokuskan diri ke arah kehidupan yang nyata . Aku tahu itu semua . Aku fikir itu semua . urmm .. 

Eyh , berbalik kepada title LAPPY TANPA IKLAN tuh sebenarnya aku faham maksud akak aku tuh . Dia ta marah aku online , dia faham cuma aku tahu dia na aku sedar yang ada kehidupan lain di sebalik tabiat aku yang mengonlinekan diri neh . Jangan laa na online jeh , tolong mak ngan abah aku buat kerja rumah . Lagipun kalau aku ta tolong siapa lagi na tolong kan . Anak mak abah pun bukan ramai . 2 orang jeh . Akak dengan aku . Ye akak ku sayang . Adik faham . Dan aku pun dah janji dengan akak aku tanak online buat sementara waktu ini . Ye betul aku pegang janji itu .

Babai blog terchenta .
Babai inche facebook .
Babai laman myspace .
Babai blog-blog yang ku selalu lepak .
Babai cerita-cerita di alam maya .
Babai talian internet . 

p/s : Aku babai neh sementara jela . bukan forever . hihi . bye (*_*)

Post a Comment

0 orang sedang sengih comel: