TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

August 31, 2010

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-53

liyana bersama jalur gemilang . MERDEKA !


Alhamdulillah dengan limpah kurnia dan rahmat-NYA dapat lagi aku bernafas di bumi Malaysia ini . Ya ! Sudah LIMAPULUHTIGA tahun negara kita merdeka . Bebas daripada sebarang penjajah . Dan aku harap generasi hari ini dan mendatang tidak akan terus di jajah pemikirannya . Aku tahu ramai yang suka bila bicara tentang MERDEKA . Rasa bebas , rasa aman . FREEDOM ! Betul ta ?

Hmm . Itu semua terpulang kepada individu itu sendiri untuk mentafsir makna sebenar merdeka dalam diri mereka . Semangat apa yang ingin di perjuangkan oleh kita semua pada zaman ini . Aku rasa gembira dapat sambut merdeka masa kat sekolah siang tadi . Memang seronok . Dengan jalur gemilang yang di kibarkan , dan aku juga tidak lupa untuk turut bersama-sama membawa jalur gemilang lambang negara Malaysia itu . Menyanyi lagu-lagu patriotik bersama-sama kawan-kawan aku dengan penuh semangat . Kami jugak di sajikan dengan persembahan pentomin khas daripada pelajar tingkatan enam bawah . 6b1 ! Terima kasih . Hasil kerja kalian agak memuaskan diri saya . Hee . (:


Dan tepat pada pukul 12 malam tadi juga aku dah rasa rumah aku neh macam kat tengah ape dah . Kebaboomm . Phewwwww , Booommm . Bunyi mercun sana sini , lip lap lip lap kat ruang angkasa kawasan sekitar rumah aku neh . Tapi maaflah aku ta sempat plax na amek gambar . haha . Tapi taper , ada banyak gambar yang sempat aku rakam bersama kawan-kawan aku kat sekolah tadi . Tadaa . sedikit momen kami bersama pada hari merdeka yang ke 53 ini .












p/s : selamat menyambut merdeka buat semua warga Malaysia .

Post a Comment

0 orang sedang sengih comel: