TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

September 18, 2010

Buku dan Trial STPM !



Haa ! Nampak neh terang-terangan ta paya lagi dah na suluh guna torchlight bagai . 
JADUAL PEPERIKSAAN PERCUBAAN STPM TAHUN 2010
Mahu aku rasa bagai dah na tercabut urat ,saraf segala daripada diri aku yang cukup cumel neh .*cumel ke ?* HAHA .
   
Ukee . Memang aku dah rasa separuh GILA . 
Yela , cuba laa fikir mana dengan nak raya , jumpa sanak saudara semua . Hahh ! Memang harapan laa cik nur liyana neh na ngadap buku . Ngadap inche mukabuku ada laa atau lebih sinonim di sebut fesbuk *perosak kata* Ehee~
Bukan aku ta sedar tarikh 23 sept. tuh makin dekat . Bukan aku ta sedar stpm yang real makin menjejak . Bukan aku ta sedar ini ini penentu masa depan aku . Bukan aku ta amik kesah . I do care .
Tapi .....
Ntah kenapa semakin hari semakin aku rasa perasaan yang menyelinap dalam diri aku ini seolah aku sudah tiada semangat untuk belajar . Atau mungkin untuk menyambung pengajian aku .
Aku serasa semacam malasmalas untuk buka segala macam buku tebaltebal bak berat beras 10kilo tuh . Sungguh !
AKU TAK TIPU !!


Berat betul aku rasa nak menelaah segala bagai pelajaran yang sedang enak beratur di garisan garisan masa hadapan itu .
Aku kepingin untuk belajar di universiti seperti mahasiswa mahasiswi lain , tapi kalau macam ini laa sikap aku ...
Hmm . Layak kah aku ?
LAYAK KAH ?
Memang bagai persoalan di minda aku neh tahu . Ntah bila baru aku akan study sepenuh jiwa . Sepenuh rasa .
Betul . Aku sendiri pun ta tahu jawapan . Haruslah , aku kena pulih balik semangat aku . Aku na berjaya dalam hidup aku . Punya kehidupan seperti manusia lain yang punya hidup senang dan kerja bagusbagus itu .
Ye !
Aku mahu itu sebenarnya .
Aku kena ada semangat balik neh .
Nur Liyana !





p/s : Eyh ! Encik boyfiend na datang uma saya laa ahad neh . Hee . SUKA ! Rindu awak tahu . C ya soon . (*_*)






1 comment:

  1. hahahahah buku owh buku... haih...
    penin pale aku...
    ngeeeeeeeeeeee~~~~

    ReplyDelete