TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

September 4, 2010

Rasa Jiwa . Lain .

Entah .
Kenapa aku rasa jiwa hati semacam kosong hari ini .
Beku ! Tanpa sekelumit rasa .

Ya .
Aku tidak main-main .
Aku tidak dusta .
Aku tidak pura-pura .
Aku tidak tipu .

Mungkin .
Rasa jiwa aku telah mati .
Mungkin .
Riak hati aku telah mati .
Mungkin .
Ruang hati aku telah pergi .

Entah .
Aku tidak tahu .
dan 
Tidak juga mengerti .
dan 
Seakan tidak faham .

Yang pasti ,
aku tahu rasa jiwa hati aku lain .
Sudah lain . 



p/s : rasa hati aku bila kala ini . lain . tapi aku yakin masih ada rasa sama "rasa jiwa" aku . 


Post a Comment

0 orang sedang sengih comel: