TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

October 17, 2010

Bila aku rasa mahu jatuh .

Kamu semua pernah rasa jatuh dan tidak kuat untuk kembali berdiri ? Tidak kuat untuk kembali bangun menghadap dunia , berjalan sendiri dan rasa begitu mati ?
Ya , aku pasti setiap daripada kamu pasti ada ketika rasa begini bukan ?

Macam aku sekarang , aku rasa hati aku begitu rapuh , lemah , tidak kuat . Dan bukan hati saja malah diri aku sendiri . Aku sudah tidak kuat untuk terus dengar kata kata manusia yang sentiasa mahu mencari salah orang lain sahaja . Yang sentiasa ada cara mahu menjatuhkan aku .Yang sentiasa mahu melihat aku jatuh tanpa bangun bangun lagi . Mungkin selama ni orang sekeliling melihat aku kuat untuk hadap segala benda ini , boleh fikir positif tapi sampai bila aku mahu bertahan ? Sampai bila aku perlu biar hati aku di dera ? Sampai bila aku perlu bertahan untuk dengar manusia manusia itu berkata bukan bukan tentang diri aku ? Aku tader pun mengata bukan bukan tentang mereka tapi mengapa mereka perlakukan aku sedemikian ? Apa salah aku terhadap kau manusia ?
Aku dah cukup rasa pedih , rasa terhiris sama kau . Ada kau peduli ? Kau hanya kata aku sahaja yang salah ? Aku sahaja punca semuanya ? Kenapa ? Kalau betul kau ta puas hati sama aku , kau berdepan dengan aku . Ta perlu kau buad itu ini yang bisa buad hati aku bengkak . Faham ?
Mungkin kau rasa sakit hati tengok kebahagiaan aku bersama yang lain dan itu yang buad kau mahu buad aku jauh daripada mereka . Kau mungkin silap , mereka sekarang sudah jadi chenta hati aku tahu . Aku tahu walau sejauh mana aku mahu lari daripada mereka si chenta hati aku , mereka pasti tidak mahu . Kami tidak akan berenggang . InsyaAllah .
Aku dan mereka sudah ada janji yang aku tak pernah langsung langsung terfikir na buad masa rapat sama kau manusia .
Dengan mereka aku rasa bahagia . Aku kenal erti persahabatan . Yang sanggup tolong aku masa susah senang . Dan kau mahu putuskan ikatan kami ? Sebab tuh kau buad macam macam kat aku kan ? Aku dah puas bersabar . Aku dah puas menangis . Kenapa ? Kenapa kau buad aku macam ni ? Apa salah aku kat kau manusia ?
Aku ta pernah na bawak cerita kau jaja cerita kau . Tapi kau buad aku teruk ! Teruk kau tahu ta ! Kau ta puas lagi ke ?
Bila kita dah tader paape tu sudah lah . Kau ta payah na panjangkan . Kau ta payah lah na sindir perli segala kat aku . Aku tahu kau kurang kasih sayang kan ? Sebab tuh kau buad macam macam kat aku . Kau na tarik perhatian ?
Atau ...
Kau na buad aku rasa jatuh . Rasa mati .
Itu yang kau na ?
Itu yang akan buad kau bahagia ?
Itu yang baru dapat puaskan hati kau bila macek chenta hati aku dah tader kat sisi aku ?
Sudah lah , aku merayu kat kau manusia . Kau henti-henti kan lah mengarut bukan bukan pasal aku . Bukan aku lah punca buda tuh ta kawan mereka . Kau boleh senang senang kata aku penyebab segala kan ? apahal ??
Kau tuh dah abes fikir ? Dah tader otak ke otak kau dah mati sebab asik dok kutuk orang je ? Mengata sana sini . Sebut aib orang semua ? Cakap ta tentu hala pasal orang sana sini ?
Cukup lah weh . Sama sama dah sembilan belas . Dah besar .
Ta payah la lagi kau na bercakap pasal aku .
Sebab .
Aku dah terang terang kata aku dah tawar hati untuk baik dengan kau . Sebab mulut kau serupa bangkai tahu !
Tapi kalau dah takdir YANG MAHA ESA kita akan berbaik satu hari nanti . Aku terima . Sudah ketentuan .
Memana aku rasa saket bila kau buad aku macam macam . Kata aku penghasut segala . Kata aku sialan semua . 
Heyy , perempuan !! 
Apa mandat kau besar sangat ke na kata aku macam tuh ?
Disebabkan kau kata aku macam tuh laa ta pasal pasal aku dah tambah dosa termaki kau . Tercakap perkataan ta baik untuk kau . 
Kau memang lahh manusia !
Kau kalau ta tahu benda betul kau tanya , jangan kau suka suka na tuduh aku , kata aku .
Apa motif kau ?
Kau yang tarik orang tuh masuk kotak kau lepas tuh kau cerita dekat orang semua gara gara aku ?
Aku tahu , kau buad semua neh sebab na tutup segala salah kau . Dan kau guna nama aku untuk apa yang kau dah buad kan .
Puas lah hati kau bila tengok aku bengang , mengamuk semua kan ?
Aku mintak kau hentikan lah . Nanti satu masa lepas aku dapat kawal baran aku , aku jumpa kau . Biar settle semua .
Kau jangan ta profesional plax macam yang kau dah buad selama neh.
Aku dah penad untuk mengadap kau .
Aku harap kau ta cakap bukan bukan pasal aku lagi .
Dan .
Aku akan sentiasa doakan kebahagiaan kau jugak . 



1 comment:

  1. hey makcik . kami ada kat sisi kau , always ! persetankan perempuan jalanan tu oke ? just 1 bulan lagi utk kau hadap mereka uh . chill oke .

    ReplyDelete