TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

October 19, 2010

Bukan nak kata

Bukan na kata yang aku neh bagus atau apa .
Bukan na kata aku lagi hebat atau apa .
Bukan na kata aku menunjuk atau apa .
Bukan na kata aku berlagak atau apa .
Bukan na kata aku perasan atau apa .

Haihh ! Aku neh pun intro pun da macam ape dah . HAHA . Aku cuma terasa na mengarut jeh . Bosan ! Kau na suruh aku study ? HAHA . Malas ahh . Aku dah habis terus terang neh . Rasa malas plax na bukak buku malam neh . Siyes ! Bagai na rak lahh petang tadi aku plan na mengstudykan diri dengan subjek geografi alam sekitar fizikal tuh , tapi ntah lah . Mood aku malam neh ta berapa na stabil . Bengang , Dengan siapa ? Ahh , diam diam . Kau ta usah tahu . Sibuk jeh . HEE .
Dah , aku na cakap pasal pointer tial STPM aku yang ta berapa na best tapi lepas untuk graduasi tuh . Ye , munk pointer aku ta best , tapi aku bersyukur apa yang aku dapat . Alhamdulillah . Atas usaha aku sendiri . Dan pointer aku pun ta turun ta naik . Sama jeh macam exam exam sebelum neh . Kira aku na cakap aku balance je lah neh ? *hampehh ! Aku tahu lahh aku kena usaha lagi lebih neh . Bukan lah pointer aku teruk , lepas na masuk U tapi berjuta lagi manusia yang lagi bagus dari tuh kan . So , untuk STPM yang betul neh memang aku na pulun abes ahh . Gempak !
Tapi satu satu hal yang aku ta puas hati neh . 
Bukan na kata apa ......
Perlu ke kau rasa bangga kalau pointer yang kau dapat tuh bukan atas usaha kau ?
Perlu ke kau na sengih macam kambing kalau pointer yang kau dapat tuh disebabkan kau merayu bagai kat cikgu cikgu semua ?
Perlu ke kau rasa bangga kalau pointer kau dapat tuh sebab kau da buad sesuatu yang terang terang salah dalam dewan peperiksaan ?
Hishh . Kalau aku gila malu seyh . Kau senyum riang tengok mak bapak kau gembira dengan pointer kau . Padahal bukan 100% usaha kau sendiri ? Hadoi . Kesian tahu ta . 
Cuba kau fikir STPM betul nanti . Kau boleh ke buad benda benda yang salah tuh ? 
Patutnya kau bersyukur , bangga jela dengan apa yang kau dah dapat . Terima jela sampai mana kemampuan kau . Dah takat tuh je yang kau mampu .
Bukan ta boleh usaha lagi kan . Lagi pun ini baru trial . STPM yang betul tuh baru betul . Memang betul betul punya .
Aku pun ta tahu na cakap apa dengan manusia yang serupa ini . Hehh . Berlagak lahh konon pointer kau lagi tinggi daripada aku padahal teeetttt .........
Hahaahahaha  +_________+
Kau fikir lahh , ta guna kau na rasa bangga dengan apa kau dapat tuh sebab bukan betul betul daya usaha kau sendiri . Bukan aku ta tahu yang kau tuh dah ... opss ! Tamau cte ta baek .. HEHE .

Post a Comment

0 orang sedang sengih comel: