TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

October 12, 2010

Naan unnai kadellikirin .

Sekarang aku suka sebut ayat atas neh . Naan unnai kadellikirin .
Kamu tahu maksud dia ? HAHA . Bangga lah dapat belajar , bahasa tamil laa weh . Walaupun belajar sikit jeh taper sekurang-kurangnya aku tahu jugak kan . Terima kasih kasih kat paastina , classmate aku yang bermurah hati na ajar kitorang semua cakap tamil . ada lahh mahu terbelit bagai lidah aku . hee .


Tadaa ..
Yang neh nama aku dan encik jiwa hati aku . HAHA .
Tengs again to tina sebab rela na tulis
Dan tengs to nurlis sebab tolong bagi kaler kaler . Hee (:
Dan ayat-ayat lain yang aku belajar :
Naan unnai neesikirin
Naan unnai vessikiri
Na alagarke
Sontham ponathay
Ni yonna romba best-nu neenappa
Nanum 

END !


3 comments:

  1. bhasa tamil bhsa yg ssah gle nk belajar..perlukan keazaman yg tggi..hee

    ReplyDelete
  2. mak eh...cam susah je nak blaja. Ayat dia macam lebih kurang je...hehe Saya rasa lagi senang blaja hindustan dari tamil..tak tau nape..hoho

    ReplyDelete
  3. syiera : taw taper . penad kot na bljar . word plik2 . hee .

    khairy :eyh . tader lahh susa sgt senanye . tapi agk belit jugak lahh . haha . yup , hindustan lagi senang dari tamil neh . (:

    ReplyDelete