TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

November 7, 2010

itu yang dikatakan lulus sempurna

Salam ukhuwah buat semua yang dengan rela mahupun ta rela membaca belog budak kuat mengarut neh . HAHA .
Sekarang tepat pukul 2.16AM , 7 november 2010 .
Dan pada tarikh ini yang ta akan kamu kamu mahupun aku sendiri jumpa lagi di masa masa akan datang , dengan jayanye aku ta dapat menidurkan diri aku yang superdupercumel ini . Oke ! apa kau jeling jeling plax ye ?
HAHA . Percayalahh ... Aku sememangnye cumel .
Oke ! Sudah sudah . Ta abes abes lahh cik leya neh suka betul bajet cumel . Tapi memang aku rasa itu kenyataan pun . HEE . Maaf lahh ye . Cik leya neh memang seorang yang kuat perasan lagi kuat berangan . =_____=
Oke ! Aku dah jauh menyimpang dari apa yang aku na kata dah neh .
Erm , bila kau rasa yang kau itu seorang yang sempurna pada pandangan semuanya ?
Bila kita rasa yang diri kita ini cukup lengkap untuk buat segala macam benda dengan sempurna atau dengan begitu padu lagi jitu .
Dan mungkin kita akan bangga sebentar *peringatan:ta elok bangga diri ye anak anak
Tapi , macam yang semua orang sibuk kata kata kan , tiada manusia yang sempurna . Semua manusia ta pernah lari daripada sebarang kesilapan . Haa !
Ya ! Yang itu memang lahh aku setuju dan aku rasa ramai jugak yang setuju kan .
Dah memang lumrah alam .
Semua yang jadi dalam hidup kita sehari hari ini pun memang dah tertulis rapi . Kemas . Daripada Yang Maha Pencipta .
Jadi , Apa yang aku na cakap sebenarnya . Kita sebagai insan di bumi yang penuh ranjau suka duka lara hiba neh , jangan mudah putus asa untuk buat sesuatu perkara . Walaupun kita rasa perkara itu seakan akan mustahil untuk kita laksanakan .
Oke . Macam neh lahh . Senang cakap , bila kita ta buat sesuatu perkara tuh dengan baik secara automatik kita akan rasa benda tuh ta sempurna kan ?
Dan bila kita buat sesuatu perkara itu dengan baik , dengan penuh jaya sudah tentu kita akan rasa sempurna . Maksudnya kita sendiri yang akan rasa puas hati dengan hasil kerja kita itu .
Yang penting ikhlas . Buat sesuatu tuh mesti lahh dengan ikhlas hati .
Biar lahh orang na kata apa pun , yang penting kau tahu niat kau . Kau tahu apa yang kau buat itu sama ada betul atau tidak .
Betul ta ?
Oke . Aku dah rasa gaya aku berkata kata neh macam aku bagus sangat jeh . HAHA
Kadang kadang aku rasa yang aku neh pun kalau lahh disuruh berkata kata . Sungguh ! Sampai abah aku pernah cakap yang aku neh layak jadi lawyer . HAHA
adakah ? loyar buruk mungkin .
Tapi taper aku memang suka na suarakan pendapat aku . Dan itu aku rasa lebih bagus daripada kau terus berdiam diri jeh kan . Tapi , ikut keadaan jugak . Bukan setiap masa aku akan suarakan apa aku rasa . Sebab , ada masa masa tertentu kita perlu diam . Sebab bila lagi banyak kita cakap lagi macam macam perkara akan timbul .
Itu yang kita perlu berhati hati . 
HEE .
Last , na share something yang aku dapat kat sekolah last week time perhimpunan rasmi lagi taww . HAHA


Emm . Buruk ahh pic neh . Ahh . Lantak lahh . Yang penting muka aku sempurna . Cukup sifat kat situ kan . 
Sebenarnya . Aku dapat badge kuning tuh last week . Sebab . Sebab aku lulus sempurna ! HAHA . Tader lahh , pihak sekolah dengan berbesar hati menanugerahkan badge itu kepada pelajar pelajar yang lulus sempurna , kira dapat 4P lahh masa trial examination hari tuh. Alhamdulillah . Aku dapat jugak result yang aku puas hati . Bersyukur lahh dengan apa yang kita dapat . Wahh . Masa itu teruja aku na p salam puan pengetua sayang kawan kawan aku tuh . HAHA .
Dan badge neh kena pakai hari hari kat sekolah . Hmm . Oke ! Dan aku jugak suka sebab G6 semua dapat badge ni . Yeah ! Fighting ! 



3 comments:

  1. leya..tahniah dpt badge tuh..teruskan uasaha untuk stpm yg xlama lg ni btul2..aku doakan kejayaan ko...selamat melangkah ke alam universiti.

    ReplyDelete
  2. kita sama2 usaha ya sygg .
    SARANGHAEYO :)

    ReplyDelete
  3. mag : hee . tengs dear . i'll do my best foe da real STPM yaa .

    cikin : oke sayang ! chaiyokk chaiyokk .

    ReplyDelete