TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

December 5, 2010

Berbicara tentang watak yang satu itu .

Hari yang sangat indah buat aku hari ini . Sebab apa ? Aku rasa cukup lah kalau tersimpan rapi kat kepala emas aku neh . Oke ! Apakah kaitan aku cakap kepala aku emas ? HAHA . Aku tataw pun . Tetiba jeh rasa macam best word emas itu . Walaupun aku yang termaktub perempuan neh ta suka emas . Yup ! Sangat betul . Aku ta suka emas . Dan terang terang aku memang ta kan pakai gelang ke rantai ke haper ke kat diri aku neh *kecuali time raya lahh
Sebenarnya bukan kat atas neh pun benda aku na cerita . Saja selingan di petang ahad . 
Memang aku mengaku lahh kan , sepanjang minggu neh tersangat sangat lahh aku rajin bukak laman mukabuku tuh . Ntah apa sawan ntah gaya rajin sangat bagai dah tader benda na buat . Padahal berkilo jeh buku tuh na kena bukak . Tapi disebabkan penyakit alkemalasan kemoodyan melanda dengan jayanya . Sampai doktor waima profesor dari segala ceruk alam pun ta boleh na bagi ubat lahh .


Dan sekarang aku tersangat confuse neh . Siyes ! Tader tipu tipu neh ayat aku . Bila mana aku meronda ronda kat muka buku yang ala ala dah jadi macam agenda wajib kat remaja yang sekutu ngan aku *ikut pemerhatian aku lahh
Kenapa mereka mereka dok sibuk bercerita perihal inche spongebob neh ? Fenomena apakah ? Siyes aku tataw doe . Pelik bin hairan gak lahh kan tetiba dekat news feed aku semua na cerita pasal watak yang satu neh . Ke aku ada tertinggal apa apa isu kat negara neh ? Atau aku yang kuno tahap ta ingat sampai cerita kartun seantero dunia neh pun ta boleh na lekat kat otak aku ? HAHA .
Memang lahh nampak sesangat lahh kan aku gaya dah lama ta jadi peminat setia siaran tv kanak kanak ribena . Yup , masa aku kira kira bajet masih muda kanak kanak riang dulu . Memang lerr kerja aku ngadap tv . lagi best lahh kalau time cuti sekolah tuh . Manjang aje cte kartun yang best tahap ta ingat . Tapi aku tader lahh sefanatik budak budak ta cukup umor yang tengok zaman sekarang neh . Yang sampai abis semua benda na guna barang yang dari kartun febret diorang tuh . Head to toe ! Giler haper ?
Heh ! tapi siyes neh asal lahh masalah si encik span dan kroni tuh dorang asik heboh ye ?


Kalau dulu aku adalah jugak na ada sebijik patung encik span neh . Tapi haramm . HAHA . Yang aku ada pun si patung cekelat mr bean tuh . Yang aku pun ta sure aku dah campak kat mana . Puas dah aku cari satu rumah aku neh . Ta jumpa kott . Ke aku dah terbuang secara ta sengaja ? Lupa lahh ngeks . 
Spongebob oh spongebob !
Ada sesaper berhajat na bagitaw aku ta kenapa manusia manusia asyik cakap perihal si kartun neh ? HEHE (:

Post a Comment

0 orang sedang sengih comel: