TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

December 12, 2010

Bila kita sedar waktu semakin berlalu





Hahh . Na kata neh . Yes ! *sambil senyum cam muka iklan yes tuh
STPM dah na abes . Hooyeah ! Mau giler aku ta suka ? Memang ta saba lahh . Tinggal lagi dua paper jeh neh . Esok dan rabu . Then , merdeka lahh doe . HIHI
Rasa macam baru semalam jeh aku jejak tadika .
Rasa macam baru semalam jeh aku main kejarkejar masa zaman riang ria .
Rasa macam baru semalam jeh amek result UPSR,PMR,SPM .
Rasa macam baru semalam jeh aku jejak form6 .
Rasa macam baru semalam jeh aku kenal g6 .

Ye . Sekejap sangat . Sampai aku ta sedar dah empatbelas tahun aku pakai uniform sekolah . Tanpa jemu *aku tipu . jemu jugak senanye .
Lepas neh tader dengar lagi cikgu membebel . Lepas neh tader dengar lagi cikgu bagi homework berlori lori . Lepas neh tader lagi memekak merapu dalam kelas . Lepas neh ta pakai dah uniform sekolah . Lepas neh tader dah buat kerja haru kat sekolah . Lepas neh tader lagi kena tahan berdiri macam patung kalau datang sekolah lambat . Lepas neh tader lagi keluar masuk bilik disiplin dengar cikgu membebel . Lepas neh tader merasa lagi perhimpunan yang dah jadi aktiviti wajib tiap tiap hari isnin . Lepas neh tader lagi na nyanyi lagu sekolah , lagu negeri , lagu kebangsaan . Dan lepas neh ta rasa dah merayap satu sekolah kalau terasa na ponteng kelas *opss . kantoi dah cik leya suka ponteng .
Ada sesetengah orang cakap dia ta kan rindu zaman sekolah dia . Tapi bagi aku zaman sekolah yang paling seronok sangat sangat . Ntah . Mungkin aku banyak buat memory masa sekolah kott . Sebab tuh aku bakal rindu sama sekolah . Dan bagi aku dekat sekolah neh jugak lahh yang ajar aku segala benda pasal hidup . Kat situ lahh kau belajar , kat situ lahh kau ketawa , kat situ lahh kau menangis , kat situ lahh kau mengamuk , kat situ lahh kau suka , kat situ lahh kau benci . Tapi aku tataw lahh kamu kamu rasa atau ta yang aku cakap neh kan . Ini apa yang aku rasa sepanjang bergelar pelajar sekolah .

 Saper kata sekolah tuh ta best ? Bagi aku best jeh pun . Lagi lagi lahh bila aku dengan mereka kat atas neh . Banyak moment dengan mereka tahu . Macam macam benda yang boleh buat kat sekolah yang aku rasa ta boleh buat kat tempat lain . 


Cantik kan kelas aku . Ada stripe kaler ijau lagi . Korang ada ? HAHA . Kat sekolah tuh kelas aku jelah pun yang rajin na cat macam neh . Fuhh . Terimas kat kawankawan yang sanggup berpeluh bercomot cat kelas jadi camni .  Sayang korang ! Beg sekolah . Waa . Suka sangat kat beg neh . Cuba teka mana satu aku punya ? HAHA


Bila cakap tentang sekolah . Mesti aku akan ingat setiap satu satu kawan kawan aku time sekolah . Yang sentiasa ada sama sama . 6 jam sehari . Wajib ! Dan lebih jam kalau ada aktiviti aktiviti yang macam best sangat jeh kat sekolah tuh . *best ke ?
Setiap sorang memang sah lahh aku ada buat masalah ngan dorang . yeke ? aku rasa ta kott . Aku kan budak baek . Mana reti na cari hal dengan orang . Sila percaya tanpa ragu ye . HAHA ^_^
Sekejap sangat kan . Dulu aku ye ye na abes sekolah cepat cepat . Tapi bila dah abes rasa rindu plax . Alahai . Masalah jiwa betul . Makin lama umur pun makin meningkat tapi yang penting aku muda . *giler perasan 
dan lepas neh apa lahh dugaan kat dunia luar tuh . Yang nyata akan lebih banyak ajar aku pasal hidup . Kehidupan realiti .
Macam takut pun ada . Cehh !
Tanpa mereka mereka aku rasa aku ta kan belajar untuk kenal diri aku . Tanpa mereka mereka juga aku rasa aku ta kan kenal erti persahabatan . Tengs a lots guys ! Dan na cakap tengs jugak kat cikgu cikgu semua . (:


Post a Comment

0 orang sedang sengih comel: