TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

December 29, 2010

hadoi ! dah hilang lahh plax .

Selamat malam semua . Seperti biasa aku sangat suka untuk merapu merepek di blog tersayang jika aku bosan . Dan aku juga baru sahaja bangkit daripada tidurku sebentar tadi . Wahh giler terkejut ahh cik leya tidur awal hari ini . HAHA . Mana tidaknya pukul 8 lebih tadi aku dah bergerak menapak bergolek kat katil ditemani cik bearbear gemok . Dan sambil mendengar rakaman nyanyian karaoke aku bersama cik ekin dan cik sue , ntah aku ta pasti pula lagu yang keberapa , mata aku dah tertutup rupanya . Mungkin enak sangat diulit didodoi oleh rakaman nyanyian kami itu . *bajet suara sedap lahh neh . Masa aku bangun tadi aku lihat jam dah tunjuk ke angka 9.13pm mungkin . Ahh , itu ta penting . Terus aku pergi toilet cucimuka semua dan sempat menjenguk ke ruang tv . Dan , oke ! Aku bosan sebab dengan jelas akak aku sedang riang ria tengok bola . Ohh ! Sungguh lahh aku bukan category manusia yang fanatik bola . Untuk menyebut posisi bola dan pasukan apa apa pun aku ta reti . Dan aku sememangnya berhajat untuk tidak mengambil tahu . Setakat na teman orang tengok tuh boleh lahh .*make sure orang tersebut ta jerit di tepi telinga aku . Tapi terus terang aku cakap sikit pun aku ta rasa teruja . Aku lebih rasa teruja na tengok cerita kartun tom and jerry . Aku lebih rasa teruja na tengok macam mana tom cari idea berusaha na tangkap si jerry .
Bila aku dah mula rasa bosan , memang nyata terang ta payah suluh guna torchlight lagi , laju laju aku on lappy dan connect internet . Nyata mr berukband aku memang dah masuk level underground . Haihh ! Dan dengan nyata lagi aku terus online , facebook ? Hehh ! Lagi semak sebab news feed semua rancak bercerita tentang bola . Terus log out . Dan sekarang sambil ditemani headphone yang rancak mendendangkan music korea . Now playing : super junior- rokkugo
*rasa macam banyak kali aku guna word NYATA kan ?
Aku sedang melakukan senaman terhadap jari jemari runcing aku neh . Niat na pergi terjah blog blog lain terpaksa dibatalkan sebab loading lambat tersangat tahap cipan merangkak . Oke ! Sudah sudah . Sebenarnya baru siang tadi aku perasan fon aku hilang . Nasib lahh fon celcom aku yang hilang . Tapi giler sayang ohh kat fon neh . Urmm ..

Haa , neh lahh fon aku yang hilang tuh . Sony ericsson k550 . Hadoi ! Bila diingat balik sudah seminggu aku ta sentuh fon neh . Ohh yaa , dan bateri pun sudah habis mungkin . Jadi memang mustahil lahh pun kalau aku na buat maen miss call segala kan . Memang harapan lahh . Nasib baik bukan fon maxis aku yang hilang . Kalau ta memang siyes aku akan menangis meratap pilu . Baru fon hilang dah nangis bagai na rak . Eyh , kau cakap senang lahh boleh beli fon baru , haa ! Bak sini duit kau . Payung aku beli fon baru na ? Alang alang tuh boleh aku rembat iphone 4 terus , kau bayar ! HAHA *sengih jahat
Aku pasti fon neh masih elok berada dalam rumah . Hilang pun sebab aku lupa aku dah campak kat mana . Puas aku cari siang tadi tetap ta jumpa . Dah tengok kat kotak fon yang lain pun ta jumpa . Ye , rumah aku memang kaya dengan handset . Dekat aku sendiri jeh ada empat fon yang masih elok tapi ta diguna . Dan bila dicampur dengan yang aku guna , jumlah enam semuanya . Ahaa . Baru perasan aku kaya fon sebenarnya . Oke , abaikan . Yang penting aku rasa tersangat lahh sadis pilu sekarang sony aku yang neh hilang . Waaaa......... 
Mana ta sedih derr , dah lahh fon neh abah aku yang belikan right after result spm aku keluar . Itu pun aku ta sangka dia na belikan sebab masa tuh tengah jalan jalan shopping semua . Then , aku stop lahh kat kedai fon saja tengok jeh . Dan abah aku terus cakap na ke ? Pilih lahh . Oh , sungguh baik hati abah aku pada hari tuh . Bukan hari tuh jeh sebenarnya abah aku memang baik hati hari hari dengan anak dia . Maklumlahh anak dua orang jeh kan . HEHE . Dan sebab itu lahh aku sedih neh . Sentimental value kau taw ? Haihh ! Korang tolong doakan aku jumpa balik eyy fon aku tuh . Isk3 . Aku na nangis neh . Mungkin orang lain akan kata ala setakat sony cabuk macam tuh , apa lahh sangat . Hehh ! Manusia , baik kau diam sebelum aku gergaji mulut kau . HAHA *gaya berani jeh na buat
Yelahh , walaupun ada lagi fon lain kat aku sekarang neh , masalahnya aku neh memang jenis sayang barang yang orang bagi kat aku . Dan boleh plax hilang macam neh kan . Mana lahh ta ke gaya aku macam kucing hilang anak . Siyes ahh ! Aku lupa aku letak kat mana . Masalah betul lahh . 

nota comel : teringin na makan maggi tomyam plax . HAHA 

1 comment:

  1. enpon ceqq pon mggu lpas ilang..adoii


    tahniah malaysia!!!!

    ReplyDelete