TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

December 28, 2010

jalan ria suka hati | a date with MEREKA .

Salam ukhuwah . Wahh , aku rasa macam baik jeh bila guna word ukhuwah tuh . HEHE . Dan sekarang neh baru lahh mood untuk menaip dah singgah . Dan sekarang neh baru aku rasa lega lepas ta diganggu oleh makhluk perosak alam .*tipu jeh tader perosak segala lahh .
Oke , dan sekarang baru aku sedar yang aku neh suka cakap bukan bukan yang kadang kadang aku sendiri pun ta faham apa yang aku na sampaikan . Dan sekarang aku na menaip tentang dua hari aku yang mana aku dengan rela hati mencutikan mata dan jari jemari dari papan keyboard dan dari muka screen lappy . Hahh ! Amek kau . Sebegitu panjang aku menaip hancur segala dah bahasa aku buat jadi tunggang langgang . Mungkin sebab kepala aku tengah pening atau mungkin perut aku lapar ? Oh , segalanya mungkin ye di sini .
Yelah yelah , jari sudah mula ingin menaip . Ehehh , naty kalau aku terus merapu kerapu kang mau berjela jela entri aku kali neh . Mau jejak ke lantai naty plax . Haru ! HAHA
Jumaat lepas , ta sangka plax aku family pak tam aku datang . Wahh ! Teruja kott sebab dah hampir setahun lebih ta jumpa dorang . Anak pak tam aku tu lahh yang aku panggil cik cemerlang tuh . Giler ahh . Nama jeh sepupu tapi dekat dua tahun ta ketemu . Biasalahh masing masing sibuk kan dengan urusan diri . Dan sabtu tuh aku memang dah plan na kua jejalan ngan akak aku . So aku ajak lahh sepupu aku yang dua orang tuh . Thaqiyah najihah dan Farah najwa . HAHA . Padan muka , dua orang adik beliau kena tinggal . Yela lelaki kan , sibuk jeh na ikot . Girl's day out oke ! *bajet giler ahh . Lagi pun bagus jugak aku ajak dorang sebab na ajar dorang naek tren . Ehehh , dorang baru jeh seminggu pindah putrajaya . So , agak baru lahh kan kalau na jalan jalan sekitar kota yang penuh pancaroba neh . Eicehh . Ta bole bla lahh statement aku . Pagi tuh , pak tam aku bermurah hati taw na bagi duit sopink kat aku . Wahh . Thanks pak tam . *sayang lebih

  
Cik leya bersama cik cemerlang . Muka happy jeh na pergi mengabiskan duit lahh kata kan . Memang nga kaya raya lahh wawa time neh . Pergi sana sinijumpa pacek macek semua bagi kertas bernilai tuh taw . 


Seperti biasa bila aku dah bajet artis kan . Sure lahh na bergambar sana sini dulu . Neh depan rumah nenek aku . Rumah aku ngan nenek aku sedepa jeh . HAHA . Ye ye jeh kata na gerak awal lahh apa lahh . Sekali na jejak tengah hari jugak baru jalan . Yelah , gi singgah umah pak uda aku yang jauhnya jalan kaki pun boleh sampai taw . 


Makan lahh dulu kan . Dah orang jemput . Spagheti goreng dan ubi rebus sambal tumis . Yummy ! Lagipun cik leya neh memang ta reti na tolak kalau orang suruh makan . HAHA . Oke haper , aku ngaku taw . Aku memang suka makan pun . Lalala ~ diam lahh kau . Hehh !




Cehh , aku kan suka berlagak cik photographer . Dorang pun suka posing bangga . Tadaa , dah sampai ktm sungai buloh .




Ala , christmas tree yang neh kecik jeh . Ta puas ahh . Yelahh , kat kl sentral kan gaya giler kott dia na buat besar besar kat situ kan . HAHA





 Salah satu gambar yang aku suka . Sebab nampak macam cantik plax . Tataw lahh kan kat mata orang lain .




Kakak aku suruh aku snap gambar dia kat situ sebab dia kata ala ala dia nga cuti kat china . Sengal uhh kakak aku neh. China lahh sangat .






Siyes ! Aku rasa tersangat comel giloss ahh time neh . Betul ta ? Betul ta kawan kawan ? HAHA




Aku rasa aku macam nampak pendek uhh dalam gambar neh . Haa , korang jangan plax kata aku neh kurang inci . Aku tinggi oke sebenarnya . *percaya jelahh kata kata aku








Thanks wawa ! Belanja kitorang hari tuh . (:




Cehh ! kakak ngan jiha bajet ala ala model lahh plax kat tengah public tuh . Ahaa . *aku jeles senanye . Apakan daya , aku mampu jadi photographer dorang jeh . Sedih sedih . AHHA
Memang sehari suntuk jalan jalan makan makan shopping shopping . Dah lahh time christmas kan , manusia memang macam semut hurung gula dah aku tengok . Ramai yang amat . Mula mula menapak kat plaza sg wang , dah puas jalan jalan , pergi pavilion plax . Kau giler aku na sopink kat situ ? Tunggu ah aku kawen ngan anak datuk naty ta pun dengan mana mana tan sri*dream on baru aku sopink tahap riban riban kat pavi . Jejak pavi pun sebab na amek gambar jeh pun . HAHA . Bila lahh aku na dapat dslr neh ? Ada sape sape na bagi free ta kat aku ? Memang aku sayang giloss lahh orang tersebut . *macam ada jeh . Lepas puas gambar gambar segala , kitorang gi times square . Memang ramai ta terkata ahh . Na jalan pun payah . Sampai ke malam ahh sopink sopink . Dan aku decide tanak balik rumah pun , *macam jahat plax .
Haihh ! Korang jangan fikir lain . Aku ngan akak aku gi putrajaya plax , tidur rumah pak tam aku . Kang kalau aku na balik sg buloh macam dah lewat sesangat plax . Memang penat giler ahh . Naik tren jelahh sepanjang hari . Esok pun balik rumah naik tren jugak . Dan pergi plax teman mak sopink barang dapur . Wahh , kaki aku sakit yang teramat tahu . Na dekat pukul lima jugak baru jejak rumah ahad tuh . Dan memang aku terus lepak jelah bersama bearbear gemok sayang .




 Hahh ! Na jugak tempel muka cik leya lagi . Biasalahh ini kan blog aku . Sure lahh banyak gambar aku kan . Apa ? Kau ta suka ? Ta kisah pun . HAHA . Masa neh kat depan rumah pak tam aku . Pak tam aku duduk kat kuaters cikgu kat sekolah sultan alam shah tuh . Dia cikgu apa ekk ? Hal ehwal murid ta silap aku . Dia giler garang ohh . Lain bebenar ngan mak tam aku yang superduper baik dan penuh kasih sayang tuh time ajar budak budak . HEHE . Dan rumah dia memang dekat giler ngan alamanda . Jalan kaki jeh dah sampai . Senang ahh na gi lepak tengok movie kan . Hehh ! Ta saba na menjejak lagi kat rumah pak tam . Dekat jeh pun . Bila bila aku na lari rumah dah ada port dha . HAHA *sewel jap

1 comment: