TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

December 25, 2010

Rasa bangga ke bila tunjuk jari tuh ?

Oh , sayang .. engkaulahh jejaka idaman . lalalalaala~
Hehh ! Apa gaya pagi pagi buta camni aku tersampuk nak nyanyi lagu jejaka idaman tuh ? Tuh lahh , bila dah pepagi buta macam neh lahh pun ta reti reti na tidur kan , bila pepagi buta macam neh lahh masih na mengadap lappy kan , mana lahh otak tuh ta masuk gaya ke hutan rimba komanwel tuh haa . Haihh ! Betul lahh cik nurliyana neh dah masuk category online addicts . HAHA
Sudah sudah , kang aku merapu ntah haper haper kang , kemana lahh cerita asal aku na cakap neh kan . Tader lahh aku bukan apa , tetiba jeh dua tiga hari empat hari neh kan , otak aku neh asyik berpusing berfikir jeh pasal tajuk aku tuh .

Haa , Neh lahh dia yang aku na cakap tuh . Macam yang dah terang terang ada kat gambar tuh kan . Boleh plax cik kitty neh pun  riak bangga na buat gaya jari tengah tuh . Memang sah terus ta comel dah aku tengok . Korang perasan ta yang zaman sekarang neh kalau boleh anak anak muda , aku ta cakap korang lahh , ada lahh kan segelintir tuh bila pose amek gambar jeh mesti na buat gaya jari tengah tuh . Kau apahal ? Lagi lagi lahh kalau terang terang  beliau seorang islam dan seorang melayu . Aku rasa tersangat lahh kurang diajar manusia manusia tersebut . Apa kau rasa bangga bila buat gaya macam tuh ? Apa kau rasa hebad bila tunjuk jari tuh ? Apa kau fikir taiko bila angkat jari tengah tuh ?
Mungkin ada lahh naty yang kata aku neh kuno lahh haper lahh kan . Tapi aku tetap dengan pendirian aku , aku tetap ta suka manusia yang amek gambar pastuh galak gedik tunjuk jari tengah tuh . Lagi lagi lahh kalau seorang yang memang sejak azali bergelar perempuan . MasyaAllah , ta fikir ke yang orang rasa jengkel meluat bila tengok kau buat gaya macam tuh . Macam ta reti na beradab langsung kan . Lepas tuh , bole plax kau na upload sana sini kat ruangan maya neh . Satu dunia tahu . Buat malu kaum jelahh . Kenapa na ikut sangat cara omputih tuh ? Omputih tuh semua gaya hidup dia ta sama dengan kita orang timur . Yang penuh adat , yang baik budi pekerti . Bukan ke lagi manis kalau kau na bergambar tuh ta payah na pose gaya macam tuh . Banyak lagi gaya lain kau boleh buat daripada kau bangga na angkat jari tengah kau tuh . Haihh ! Masalah negara betul lahh .
Macam hari tuh , masa akak aku tengah tengok gambar kawan dia kat fesbuk , lepas tuh ada lahh satu gambar neh yang mana encik boipren sayang dia dengan riak muka bangga amek gambar sambil tunjuk jari tengah tuh *sekadar contoh oke . Hadoi ! Kalau aku lahh kan , memang sah lahh ta masuk dah category suami mithali . *maaf sape sape yang terasa 
Dan aku pun tanak lahh cari encik boipren ke encik scandal ke encik suami ke yang suka sesangat lahh bila amek gambar buat pose macam tuh . Macam haramm kau tahu . Aku sebagai perempuan kan , terus terang cakap lahh aku geli tengok lelaki yang buat macam tuh . Sebab , aku rasa diorang neh macam perasan bagus jeh . *maaf lagi sekali .
Cuba lahh kau tanya kat pacek google tuh , sure berlambak lahh naty kau jumpa gambar mereka mereka yang terang muka melayu amek gambar pose macam tuh . Hai , apalah na jadi dunia zaman sekarang kan . Ye , aku ta lahh kata aku neh baek sangat . Tapi sekurang kurangnya jangan lahh buat benda yang naty orang dewasa akan label kamu budak ta berapa na sopan . Aku sayang bangsa aku sendiri .So , apa yang aku na pesan sape sape yang suka pose macam tuh , cuba henti . Ta elok pun sebenarnya kalau orang nampak . Lagi lahh plax kau duduk kat negara Malaysia neh kan .  Maaf kalau apa yang aku luah neh bakal mengundang rasa ta senang hati kat manusia sekalian . (:

3 comments:

  1. nub : taw taper . memang rasa saket jeh mata bila tengok ada manusia yang buat gaya macam tuh . Haila ..

    ReplyDelete
  2. buat malu kaum je .
    HAISH ! sepuk jgk sapa yg buat mcm tu .

    ReplyDelete