TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

December 23, 2010

segmen jom berkenalan

Assalamualaikum dan selamat hari yang dah gelap . Hahh !? Apakah ? Suka suki jari jemari aku jeh na taip selamat hari yang dah gelap kan . Taper , biarkan . Seperti yang tertera kat title aku tuh kan , neh lahh dia na cakap pasal segmen jom berkenalan bersama cik leya bolats yang super comel ini . HAHA *cepat angguk ramai ramai
Oke , aku buat benda neh pun sebab telah ditag dengan hormatnya oleh cik ekin sayang aku tuh . Menurut entri cik ekin tuh dia jumpa segmen ala ala mari mengenal diri neh kat belog encik loqman hakim neh haa .


Dan sekarang bermula lahh sesi jom berkenalan bersama tuan punya belog yang bukan lagi pelajar sekolah ini . Cehh ! Haru . Ahaha .

Apakah status aku ?
Wahh wahh , suka na tahu status aku neh . Aku neh single jeh haa . Tader encik boipren segala dalam hidup aku . Encik scandal ada lahh kott . Opss ! So , sape na masuk line ? Cepat cepat beratur amek borang dulu ye . Terima kasih *eiiyeww , geli nyahh ! Dan , aku sesangat suka kata aku ngah tunggu sultan brunei lahh , zimbabwe lahh , bosnia herzegovina lahh masuk minang aku . Geli ta ? geli ta ? HAHA . Ye , kengkadang kepala aku neh mereng sikit . *sikit jeh

Cerita tentang diri aku yang comel neh ?
 Oke , kalau korang na taw aku neh adalah seorang yang sangat comel *kau percaya jelahh .
HAHA . Dan aku jugak anak bongsu dalam family aku neh , dah laa adik beradik pun dua orang jeh . Sebab tuh lahh kengkadang aku neh childish kott . Manja manja gitu . Yeke ? Sekarang aku dah jadi bekas pelajar sekolah sebab baru jeh pun tamat STPM dengan jayanya masa date birthday aku iaitu 15 disember ritu . Wahh , sampai hati korang ta wish . *gaya touching ! wekk .
Dan aku jugak bakal bergelar seorang pekerja bermula 1 jan 2011 naty as a promoter kat department john master the store sungai buloh .

Bercerita tentang blog aku ..
Haa , neh lahh na bagitaww kat kamu kamu semua . Aku start blogging neh masa september tahun neh jugak . Ntah kenapa masa tuh aku rasa sangat teruja na buat blog . Mungkin sebab aku suka mengarut merapu kott . HEHE . Selama neh aku dok ushar blog blog orang yang faymes tahap ta ingat tuh . Dan aku pun mula lahh buat blog , cerita tentang hari hari aku yang suka duka indah permai neh , cerita tentang apa yang aku rasa , pendapat aku . Lagi , apa apa jelah yang aku rasa na taip yang terlintas kat kepala aku neh . Kebanyakkan entri aku pun memang semua berkisar tentang hidup aku , bukan aku tanak cerita pasal apa apa yang berunsur ilmiah segala . Tapi , maklumlahh , kalau na buat entri macam tuh kena lahh banyak buat research , sumber sumber semua kena tepat kan . Kang kalau aku buat , ada lahh jugak kott gaya ke laut naty entri aku tuh . HEHE . Dah ta pasal pasal korang dapat ajaran sesat dari cik leya comel neh .

Pandangan aku tentang dunia blog
Bagi aku dunia blog neh tersangat sangat lahh best kalau kau ta salahguna lahh . Dengan blog lahh kau boleh dapat segala macam informasi , kau boleh belajar benda baru , kau boleh dapat ramai kawan , kau boleh share segala macam benda . Tapi yang part ta best nyer kalau ada yang guna medium blog neh untuk buat cerita ta betul , aib kan orang lahh . Pape pun terpulang lahh kat orang tersebut na mewarnai dunia blog neh camne .

Nasihat untuk mereka yang baru na berblogging
Aku tanak cakap banyak , just na kata kalau korang teringin na buat blog , korang kena setting niat korang tuh betul betul . Apa kau na merapu pun jangan lahh sampai nampak kau tuh rendah sangat . Kau faham kan ? Dan kalau boleh tulis kat blog neh jangan lahh na singkatan segala macam korang tulis mesej tuh . Orang na baca pun kadang kadang ta faham . Dan korang try lahh buat entri yang bagi manfaat kat orang lain *cehh , gaya aku macam dah jadi blogger hebad lahh . 

Keunikan yang ada kat blog aku 
Aku rasa yang unik nya blog aku neh kan , mungkin cara aku mengeksperesikan kata kata aku kott . Maksud aku cara penulisan aku lahh . Yeke ? ntah itu apa yang aku rasa lahh kan . HEE

Sampai bila na tulis blog ? Impian dalam dunia blog ?
Aku akan tulis blog sampai bila bila selagi nyawa dikandung badan . Cehhwahh ! Selagi aku terdaya na gerak jari jemari , selagi aku bernafas di mukabumi , selagi ada line internet , selagi tuh lahh aku akan tetap tulis blog .
Impian aku plax kan , aku harap sesangat lahh yang aku dapat jadi blogger faymes macam hanis zalikha tuh sampai masuk paper lagi . HEHE Tinggi jugak impian aku neh . Aku jugak harap satu hari naty aku dapat jumpa semua followers aku tuh . Mesti seronok kan bila jumpa blogger semua depan mata sendiri . 

Dah tuh apa lagi , kena lahh tag kat blogger lain plax kan . Haa , neh nama nama blogger hebad kat dunia blog neh .

7 comments:

  1. huhu...bagi tunjuk ajar bagi bloger muda :) seprti saya :) hehee.. thanks bolats :P

    ReplyDelete
  2. aizat : eheh . sama sama . (:
    g lahh kat blog encik loqman tuh , follow jeh instruction dia oke .

    ReplyDelete
  3. whoaa. haha
    nnti i buat ya dear :)
    neway thankss

    ReplyDelete
  4. chenta : huu . oke hunn . (:
    mosr welcome .

    ReplyDelete
  5. hehehhe..nice story!salam perkenalan dri saya bakal pendidik..jemputlah mlawat rakan2 lain yg join segmen ni dblog saya..boleh tmbh kenalan..smile!

    ReplyDelete
  6. akim : selamat pagi cikgu *tone upinipin* HEHE . salam kenal . oke oke , dalam proses mengenali blogger yang lain laa neh . (:

    yana : slam kenal kenal juga .

    ReplyDelete