TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

December 22, 2010

yeayy ! my first part time job . (:

Holla . Selamat berbahagia kepada semua followers tershenta . Saranghae ! HEHE . Wah wahh . Title ala ala na gempak jeh bajet cakap omputih . Padahal merapu meraban melayu jeh pun .
Yes ! Giler suka lagi teruja lahh kan bila cik leya neh dapat kerja . Yela , mana tak nyer , ta pernah pernah sepanjang 9 belas tahun aku hidup kat bumi Malaysia yang indah permai neh aku kerja taww . Selama neh dok tergolek golek mengabeskan masa kat rumah jelah pun . Mengadap muka mak , abah , akak dan baby aku jeh . Eyh , salah plax . Aku mana pernah ada baby . Baby kucing lahh . Korang neh , jangan fikir aku dah dapat title ibu mithali plax . HEHE
Semangat pepagi selasa tuh aku bangun sebab dah plan na cari kerja ngan cik ekin . Lepas siap siap buat kerja rumah segala , maklumlahh aku neh kan anak yang rajin *uwekk , muntah kayak aku pun siap lahh g bus stop berhampiran rumah aku tuh . Agak sejam lahh aku tunggu driver bus merangkap pakwe angkat cik ekin tuh . Haihh ! Yela , orang tader lesen neh kan , gerak mana mana pakai public transport jeh ahh . Senang ! Ta gitu kamu kamu . 
Bila jeh dah sampai the store yang memang dah jadi port lepak budak budak area tempat tinggal aku tuh kan , laju laju aku gi food court . Kesian cik ekin hampir setengah jam tunggu cik leya comel neh kan , kan ? Maaf lerr ye . Pakwe angkat kau tuh yang buat hal . Aku ta bersalah . *sambil kelip kelip mata
Oke , dan bersama sama lahh aku berjalan mencari kerja . Dan lepas aku tanya tanya akak kat situ ada kerja kosong ta , ehem ehem . Lastly , sorang akak yang comel tuh suh aku pergi kat site john master . Yuhuu ! Jumpa lahh plax kak lin yang memang kepala giler , dia yang incharge kerja kerja neh . Interview segala , isi borang sana sini . Teruja you !
Na taw ta , aku dapat kerja as a promoter jeh pun , aku buat part time . Kat site john master uhh .


Terima kasih ye bagi aku peluang kerja neh . Banyak jugak barang na kena beli neh . Time kerja naty aku kena pakai baju putih berkolar , lengan pendek plax tuh , inner dia ta bagi pakai , tapi kalau na pakai sweater kena yang warna putih jeh . Kaler lain jangan harap kau na menggedik pakai oke . Dah aku kena g cari benda benda neh semua . Dah lahh aku memang ta pernah nye na ada sweater putih , warna warna lain ada lahh . Haihh ! taper taper , neh lahh dia , na kerja sangat kan . Dan kena pakai tudung putih , shawl ta bole ? Warghh . Aku mana reti pakai tudung bawal tuh . Kena start belaja uhh . Berkorban sikit . Ikut rules dia semua ye cik leya .
Lepas siap di interview semua , apa lagi nak tunggu kan . Aku ngan cik ekin beserta cik intan pergi plax menapak kat suria box . Itu tanda , karaoke time ! HAHA . Tapi rasa ta cukup jeh sebab 2 jam jeh pun . Lagu pun ta abes aku na melalak . Ta puas kott . suka betul aku mengabeskan duit kan . Hobi ! 
Ta saba neh , januari neh aku dah start kerja . Waa , ta bole lahh aku na menggalakkan diri online lagi dah . Ehee . Selamat bekerja untuk aku dan mereka mereka yang bekerja . (:

4 comments:

  1. huh . bila masa plak aku ada pakwe angkat ? HUH !

    ReplyDelete
  2. hahahaha . tader eyy ? ntah , uncle bus tuh yg cakap kat aku . hehe (:

    ReplyDelete
  3. nub : haishh ! terimas . wahh , gelak gelak plax . gelak kan cik leya ye ? haha

    ReplyDelete