TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

January 7, 2011

agak-agak boleh baik ke ta ?

Assalamualaikum . Bila mata ta boleh tidur , bila jari rasa na menaip , bila otak mencerna idea , memang lahh aku terasa macam ada benda jeh na tulis . Ntah kenapa pepagi neh aku macam teringat kat manusia tuh . Ntah kenapa pepagi neh aku macam terasa na taip pasal manusia tuh . Oke ! Tipu lahh kalau aku kata ta ingat langsung langsung kat dia kan . Kadang kadang aku fikir gak ada ke dia na ingat kat aku . Memang aku mengaku aku ada kata benci kat dia tapi ntah lahh aku sendiri pun ta faham dengan apa yang aku rasa . Bukan aku tanak baik dengan dia . Dan aku bersyukur sangat sebab dah baik dengan sorang tuh . Haihh . Macam susah plax aku na cakap pakai dia , orang tuh orang neh semua . Hmm .

Masa zaman bahagia riang ria . Tader konflik segala . Masa zaman suka gelak tawa yang rasa macam hidup neh senang dengan mereka berdua . Masa zaman sengih senyum bila orang semua panggil kami tiga serangkai . Tapi sekarang semua tuh dah berkubur pun . Siyes ahh kadang kadang aku rindu dengan dorang berdua tuh . Bukan senang aku na lupa kenangan kitorang . Bukan seminit dua aku boleh tinggal semua tuh . Bukan sehari dua aku boleh pura pura . Wajib ke aku mention nama dorang kat sini ? Agak agak ada ke sumber terdekat dorang baca apa yang aku tulis neh ? Then , dengan bangga diri selantang suara bagi taw kat dorang apa yang aku tulis neh ?

Bukan aku ta sayang dengan dua orang neh . Bukan aku benci ta suka sesangat kat dua orang neh . Bukan aku terus na tinggal buang dua orang neh . Ye , aku rindu na lepak golek golek gelak tawa suap suap foto manja dengan dua orang neh . Tapi , aku rasa dah macam benda tuh mustahil sesangat sekarang neh . Dulu , aku rasa macam dua orang neh lahh tempat aku na bergantung cerita berhabis masa . Aku sendiri pun tataw yang kitorang akan end friendship kitorang macam tuh . Aku sendiri pun ta sangka yang kitorang ta akan bertegur sapa walau sepatah haram macam tuh . Aku sendiri pun ta pernah terfikir langsung langsung yang kitorang akan jadi macam neh . Aku sendiri pun ta sangka kawan yang kita kenal selama bertahun tahun dan last boleh habis macam tuh jeh . Tipu lahh kalau aku kata aku ta nangis . Tipu lahh kalau aku kata aku rasa ta merana . Mungkin akan ada manusia yang gelak sindir bila baca benda neh . Oke ! Aku ta kisah , itu hak kau kan . Aku tader kuasa na tutup mulut orang . Aku dah naik muak dengar cakap cakap mulut orang yang asyik na letak aku kat dalam ruang bersalah tuh . Aku dah lali bila semua kata benda yang bukan aku buat . Aku dah biasa dengan kata kata tuh semua . Bila aku cakap kebenaran , kau fikir ada ke pendengaran yang mahu iyekan ? Ada mungkin tapi payah bukan ?


Kalau dulu pergi mana mana mesti muka bertiga neh jela . Kalau dulu na merayap walau keluar depan pintu kelas pun muka bertiga neh jela . Kalau dulu asal ada group work presentation apa apa sekali pun muka bertiga neh jela yang pasti akan satu group . Kalau dulu pergi mana mana function mesti muka bertiga neh jela akan pergi bersama . Memang rasa macam ta cukup kuota jeh kalau sorang jeh yang dapat pergi . Mesti sedaya upaya cari jalan biar muka betiga neh ada sekali . Aku ta pernah lupa semua tuh , aku ingat lagi yang muka bertiga neh jela yang berani na keluar sama sama even cikgu ta bagi . Then , bila semua tuh dah hilang terbang melayang , bukan sorang dua yang tanya aku , tanya itu tanya ini , yang rasa ta best bila tader lagi tiga serangkai . Bukan setakat budak budak sekolah yang tanya , cikgu cikgu jugak tanya . Hmm , sumpah masa tuh aku rasa na lari jauh pergi Somalia jeh dah . Na tinggal semua persoalan tuh , tanak bagi mereka mereka nampak muka tanya aku lagi . Bukan senang aku na cerita apa yang jadi antara kami bertiga . Aku sendiri pun macam tataw punca kami renggang ta berkata . Dan aku bukan na kata dia salah atau dia yang slah dan aku sahaja yang betul . Bukan . Aku pasti benda neh salah semuanya . Ketiga tiga sekali . Tapi masing masing ego , masing masing rasa betul kan ? Sebab tuh bond kita putus macam tuh jeh . Kalau lahh salah sorang antara korang berdua baca benda neh , aku na korang taw yang aku sebenarnya tapernah lupa kat korang . Mulut kata lain , hati kata lain .

Kau ingat senang ke aku na lupa kat T tuh ? Yang dulu dah ibarat adik beradik dengan aku . Yang dulu sekatil sepinggan dengan aku . Yang dulu selalu ada sebelah aku . Yang dulu selalu bagi text yang bisa buat aku tersenyum . Aku rindu na peluk dia . Aku rindu na borak dengan dia . Dia lahh yang paling close dengan aku dulu . Dengan dia jugak aku banyak cerita macam macam . Dan dia jugak banyak share cerita dengan aku .  Ingat senang ke aku na lupa time dia tidur rumah aku , kitorang buat macam macam sama sama . Susah . Masa mula mula dulu aku mengaku memang aku tersangat banyak menangis sebab dia . Aku sayang dia . Aku sayang T lebih dari aku sayang E tuh . Maaf E . Tapi sekarang lepas setahun lebih konflik antara kita , alhamdulillah aku dah baik dengan E . Sama sama dah minta maaf sama sama dah peluk cium semula . Dan hanya setakat tuh , bukan seperti dahulu . Hanya setakat kawan biasa yang biasa biasa sahaja kenal . Dengan T ? Aku tataw kenapa . Aku tataw bila aku boleh duduk bercakap semula dengan dia . Aku tahu yang dua dua na macam dulu tapi kita ego mungkin . Dan kita pun pernah cakap dulu , biarlahh macam neh . Kalau Allah dah tulis aku dengan T akan berkawan balik ada lahh . Kalau ta , tader lahh . Biarlahh macam neh . 




Tiga serangkai . Semua dah tahu yang kitorang bertiga kalau boleh na semua benda sama . Macam sebahagian gambar kat atas neh . Button yang sama , candy yang sama , fan yang sama . Beg , sandal dan jam pun sama . Tapi gambar tuh aku dah tader . Masa ada benda jadi antara tiga serangkai banyak foto foto manja kami bertiga aku dah delete . Cuma tinggal beberapa jeh yang terselamat yang aku masih simpan buat kenangan . Kalau dulu masa kat sekolah memang tiga serangkai jela yang suka ria jalan satu sekolah dengan bear button kat tepi kepala dan kipas di tangan . Aku ingat lagi jam ben 10 kitorang . Masa tuh aku ngan T jalan jalan kat petaling street . Nampak jam tuh dan beli sorang satu . Aku warna pink dan T warna kuning . E jeh yang tader sebab ta ikut kitorang keluar masa tuh . Dan masa birthday E , T bagi jam ben 10 tuh jugak as her birthday present . E warna putih . Bila jumpa cikgu kitorang suka tunjuk jam ben 10 dan kipas tuh sama sama . HAHA . Yela dah nama pun tiga serangkai . 

Aku ta kan lupa kenangan aku dan dia . Tunggu masa jeh .
Biarlahh slow slow . Bukan super girl 6 tader langsung suruh aku baik dengan dia . Cakap dengan dia tapi ntah lahh seakan aku ta punya lagi kekuatan untuk bicara dengan dia . Buat masa neh aku bahagia dengan super girl  . Tiga serangkai tetap jadi kenangan aku . Tetap hidup dalam diri aku masa dulu . 


i'll always love you . No matter what . :')

1 comment:

  1. tak pela..mungkin ade la peluang untuk ko rasa semula tu..tapi ia makan masa...aku juga pernah merasa sebegitu...cuma kita perlukan sabar..yes..kita sentiasa rindu segala kenangan ketawa kita...dari jauh sini..aku sentiasa doakan segala yg terbaik untuk ko n dorg juga...aku nak ko still kekal as fren again..yg dulu adanya "TELANZ"group tu...masih boleh dikekalkan semula..aku sokong dari belakang as aku rakan korg yg org kata "the only guy" yg wujud semasa korg ber-geng dulu...doaku untuk mu..
    to: my fren leya

    ReplyDelete