TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

January 17, 2011

ayuh ! kembali ke sekolah .

Hahh . Gempak ta tajuk entri aku kali neh ? Sila lahh kata ye walaupun nampak macam ntah haper haper di penglihatan kamu yang terbaca . Cehh , aku tahu lahh blog aku ta gempak macam blogger yang tahap readers dorang dah cecah angka riban tuh . Aku ? tader maknanya . Haramm . Kalau ada pun reader yang tersalah klik lahh kott papan kekunci diorang kan termasuk tertengok belog huduh lagi ta mengebestkan neh . Wahh ! Mengebestkan ? Gila haru ahh pengimbuhan aku . Memang suka betul menghancurkan bahasa . Cikgu bm , cikgu bi salam maaf ye . Sure ahh cikgu geleng kepala jeh bila tengok bekas pelajar dia yang sorang neh .
Eyh , na bagitahu neh . Aku memang boleh dapat title pelajar harapan taw . *perasan sorang sorang
Yela , aku menjejak ke sekolah terchenta taw tadi . Erk ! Chenta ke ? Ada lahh sikit kott chenta kat pokok pokok kat sekolah tuh . HAHA
Memang awal lahh aku bangun , kalau ta lepas subuh mesti tidur balik . Teruk kan anak dara sorang neh . Ahh , kisah plax aku ? Lantak lahh .

Cehh , sibuk plax aku na bergambar foto sakan segala . Laa , kau ta tahu lagi ke ? Aku kan ratu lensa . HAHA . Neh aku berlatarbelakangkan kawasan sekolah . Sekolah aku tuh atas bukit . Giler lama lahh ta panjat bukit tuh . Dulu tiap tiap pagi abah aku hantar . Kitorang merempit jeh dah terus aku nampak bangunan sekolah . Tader na daki daki segala . Semput doe tadi .HAHA . Nampak sangat dah lama ta exercise . Memang lahh , kau tengok jelahh tuh , aku dah gemokk kan ? Eyh jap , aku pernah kurus ke ? HAHA +______+
Berjalan jalan sekitar sekolah . Wahh ! Dah rasa macam artis dah . Semua pelajar pandang pandang . Cehh ! Aku tahu lahh aku comel , pandang pandang plax . Teruja lahh tuh dengan kecomelan aku . Boleh ? Aku pergi sekolah neh pun sebab sesaja terasa na ikot cik ekin . Beliau na jumpa cikgu ayu . Dan na amek cgpa kokurikulum sekali . Dah alang alang tuh kan aku pun ikot ahh amek cgpa koko aku yang terhebat lagi tinggi sesangat lahh markah aku tuh . Wekk . HAHA

 Kau tengok . Tengok ! Tengok tuh , ternyata ekin besar . HAHA . Muka dia jeh penuh camera . Samapi muka aku pun separuh jeh . HAHA . Ekin , nenek aku kata ta baek marah marah . Naty ta awet muda . Sila percaya walaupun kenyataan nenek aku ta pernah cakap macam neh pun kat aku . (:


Ada lagi ? Comel ta aku ? Comel kan . Tapi tapi tapiiii kannn ada ke patut budak cashier tuh kata aku comel separuh jeh sebab aku budak part time . Dia kata kalau aku full time promoter baru aku comel full . Huhh ! Kurens asam keping punya hafiz .
Aku taw dia na kata aku comel sebenarnya tapi dia malu kan . HAHA . dah laa pakai stokin kaler pink . Aku yang termaktub perempuan neh pun ta pakai stokin kaler pink jambu jambu neh taw . Aww !
Lepas jumpa cikgu cikgu semua . Salam peluk cium . Ish , seploh orang cikgu jumpa seploh orang tanya buat apa sekarang . Kerja mana . Penat taw mulut aku na jawab . Lain kali aku buat notis besar besar ahh sebelum gi sekolah . Aku tulis , saya bekerja di gents department , the store . HAHA
Lepas tuh kan , aku gi pejabat sebab na amek sijil spm aku yang dah berkurun lama tersimpan kat pejabat tuh sebab aku ta reti reti na gi amek . Panjang plax ayat aku . Hehh ! Kerek uhh akak kerani tuh . Nasib lagi berumur dari aku kan . Hormat sikit kat dia . Memang senyum plastik jeh aku tadi ngadap muka dia taw .
 Otw na balik dah . Foto manja dulu oke . Ekin , kau na jadi model air kotak delite eyy ? Confirm bankrap company tuh naty . HEHE 




Best friend forever ! Biarlahh aku tulis panjang panjang . Kang aku buh bff jeh pendek sangat plax kan . Aku memang teruja na bagi setiap entri aku panjang panjang sampai cecah tanah . 
Oke , daa . Na pi tolong mak aku plax . Ngamuk kang mak aku tuh naty . (:

3 comments:

  1. tidoq mang bes! haha.

    aku pon x amek lagi sijil spm..adoiii

    ReplyDelete
  2. nub : uishh . buat berabuk jeh taw sijil encik nub tuh kat pejabat sekolah sana . haha

    cikin : ye , memang ta lahh . haha

    ReplyDelete