TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

January 14, 2011

bila dah gatal ta sedar diri ! memang lahh .. hiihh !!

Hehh ! Memang sampai sekarang aku masih rasa marah membara jeh . Memang aku dah rasa macam na keluar aura super laser macam encik clark kent si superman jeh dah bila aku ingat balik benda neh . Biar padan muka si tua gatal tersebut . HAHA . Biar kena laser sampai tembus lubang segala kat badan tangan kaki dia . Haihh ! Apa ? Ye aku tahu aku neh pun maen tibai na hangin jeh kan tader intro segala . Maaf lahh . Tapi siyes kalau korang berdepan dengan aku sekarang memang sure ahh korang boleh tengok mata merah menyala aku ala ala naga na lawan dengan dinosour gitu ? Oke oke aku tipu . Hehh . Tader lahh sampai mata merah menyala segala . Cuma hati jeh yang masih panas membara . Grr ! Memang tengah superduper grr lahh sekarang neh . 

 Haa . Neh lahh aku na story mory . Apakah ? Kau fikir kau dah abis sekolah memang boleh ikut sedap jiwa suka jari jelahh na type bahasa ikut rasa kau ? Memang betul lahh cik leya dah agak kurens time macam neh kan . Oke ! Sekarang na cakap kaitan aku letak gambar ulat bulu yang unik lagi cantik neh . SubhanaAllah . Indah sungguh kan ciptaan Yang Maha Esa . Hmm . Kalau korang dah elok baca title post aku tuh kan , sekali korang tengok gambar neh plax , apa yang terlintas kat kepala korang semua ? Jawab lahh , aku suruh neh kan . Tanak jawab ke ? Taper ta kesah pun kalau kau jawab pun bukan aku dengar . HEHE . Macam sengal plax lahh kan aku neh . Ke aku memang sengal sebenarnya ? Ta mungkin ahh sebab aku rasa aku neh comel jeh mana reti na sengal segala neh . Ye , aku taw lahh aku neh memang suka perasan . Ada aku susah kan kau ke ? Oke , memang aku dah agak menyimpang jauh ke dasar lautan pasifik nun haa . Yelahh cuba korang fikir mana aku ta geram , mana aku ta membara , mana aku ta bengang , mana aku ta terkejut , mana aku ta terkedu ? Especially for girl lahh kan , apa kau rasa bila tetiba ada lelaki yang kau ta kenal yang bukan muhrim kau yang dengan selamba ria suka hati sesedap durian pegang pegang tangan kau ? Hiih ! Panas hati betul lahh bila ingat balik . 
Aku memang ta boleh terima rasa macam trauma taw sampai sekarang . Baru first time aku kerja dah jadi macam neh . Mana aku ta giler terkejut kan . Boleh plax masa rabu lepas sorang customer neh tanpa segan silu pegang genggam lengan aku . Na beli baju tuh buat jelah cara na beli baju . Heyy ! Dia fikir aku neh apa ? Kott ye pun dah gatal sangat dia ingat boleh sesuka jiwa jelahh na main pegang pegang orang . Memang ta padan dengan dah tua yang memang tahap umur dah layak aku panggil atok jeh . Ye , aku sure umur dia sebaya dengan atok aku . Dan yang paling ta boleh bla siap berkopiah bagai tapi masih na gatal kan . Apa ? Korang na kata dia ta sengaja ? Oke , kalau dia ta sengaja boleh ke dia siap na keluar dialog macam neh .

"Sedap lahh badan awak neh , sihat . Kalau buat korban neh pun sedap banyak isi ". 

Aku still ingat oke apa yang dia cakap kat aku . Memang lahh ta elok na buat tanggapan negatif kat orang kan . Tapi kalau dah cara macam tuh ta patut ke aku cakap encik berkopiah putih tuh gatal ? Aku salah ke ? Apa motif dia na cakap word KORBAN tuh kat aku ? Aku macam terasa double meaning jeh ayat dia tuh . Aku ingat lagi muka mata dia yang pandang aku dengan pegang lengan aku sambil cakap macam tuh . Aku memang terkedu masa tuh . Aku terdiam . Lajulaju aku tarik tangan aku . Aku takut . Budak part time dapper pun nampak masa tuh . Then , dia terus pergi kat aku . Dia pun terkejut encik berkopiah tuh selamba pegang tangan aku . Terkejut kau tahu ta ! 
Aku tahu memang akan ada yang cakap kenapa aku ta marah atau jerit tapi kalau tetiba benda macam tuh jadi kat korang mesti ada yang akan terdiam atau kita akan jadi panik tataw na buat apa . Aku jadi macam kaku ta reti na bersuara na marah orang tua tuh . Memang aku rasa menyesal kenapa tetiba mulut aku kaku ta bersuara masa tuh . Mungkin aku terkejut sampai tergamam sebab aku ta sangka tetiba akan ada yang buat macam tuh kat aku . Time rehat lunch aku cerita kat kawan aku . Sumpah masa tuh aku macam rasa na nangis sebab aku takut . Oke , mungkin akan ada segelintir yang kata itu benda biasa . Tapi bagi aku bukan benda biasa kalau seorang encik yang dah boleh berpangkat datuk kepada cucu cucu dengan selamba na pegang siap genggam tangan anak dara orang dan keluar dialog macam tuh . Kalau kena kat kau , apa kau rasa ? Kau suka ke kalau ada orang buat macam tuh kat kau ? Haihh ! Aku memang ta faham lahh bila ada golongan yang macam tuh . Aku bukan anti lelaki atau apa . Cuma aku rasa ta patut bila seorang lelaki buat macam tuh kat orang perempuan . Dan siap boleh buat dialog yang buat orang rasa lain , rasa lain macam dalam konteks makna ayat dia tuh . Oke , mungkin dia maksudkan perkara yang baik baik sahaja dengan dialog dia tapi kalau maksud sebenar dia lain daripada yang baik tuh macam mana ? Cuba korang fikir sendiri . 


Ada mata jaga pandangan , ada tangan jaga kelakuan . Sekian .

4 comments:

  1. nak kena pukoii oo dia tu..haiyhh

    ReplyDelete
  2. haa . taw taper . nape lahh encik nub tade time tuh ? klu ta bole tolong pukoii dia . siyes ahh , takut ouh masa tuh . hmm .

    ReplyDelete
  3. kalau ada orang kacau kau , kau jerit je . aku dtg . tau laa apa aku nak buat kat beliau (:

    ReplyDelete
  4. hehe . kira kau na jadi savior aku lahh neh sayang ? wahh terharu ! hehe . btw , tengs ! (:

    ReplyDelete