TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

January 1, 2011

cerita malam tahun baru 2011

Assalamualaikum . Selamat pepagi dunia maya . Ewahh ! Semangat giloss lahh neh kan . Yelah dah masuk tahun baru . Apa ? Azam baru ? Hehh . Aku ta rasa macam na kena buat azam baru setiap kali mula tahun *lantak lahh korang na cakap aku apa pun , tader aku kisahnya . Yela , bagi aku lahh kan azam neh kau boleh buat bila bila jeh . Sebab itu kan untuk diri kau sendiri . Dan bila kau bagai na rak azam segala masa tahun baru tapi at the end ada yang segelintir tuh habuk pun tader . Haremm . So , better kau ta payah na heboh sana heboh sini sampai satu dunia pun na tahu . Eyh , ini untuk diri aku jeh . Aku ta cakap pun orang lain tuh setiap cara kan berbeza . Ta kan lahh kau terjun lombong aku pun na terjun lombong kan . Ada kerja giler haper ? 


Alhamdulillah , aku baru jeh menjejak rumah pukul 3 pagi tadi . Haa , jangan plax korang ingat aku berparti new year sakan plax . Almaklumlahh aku kan budak baik *geli usus kecil HAHA .
Aku jugak bukan lahh seorang insan yang galak gedik na sambut new year neh semua sebab bagi aku itu semua buang masa . Baek kau duduk rumah buat amal yang nyata membawa kebaikan untuk diri kau sendiri . Ta payah lahh dok sibuk berembun pagi habis segala kau kena embun jantan betina ntah apa apa lagi kan . Oke ! Tahun baru neh jugak bukan sesaja aku keluar berada di atas jalan raya sampai 3 pagi baru jejak rumah . Kau na taw ta , aku sambut malam tahun baru di atas highway utara selatan . HAHA . Siyes lahh neh . Pepagi semalam lagi aku ngan family dah gerak balik kampung . Ala johor jeh pun , bukan jauh sangat setakat balik hari tuh . Abah aku yang drive , aku membuta jeh . HAHA
Dah nama pun malam tahun baru kan , memang syok lahh ada kat atas jalan raya memalam camni . Free show lagi aku dapat tengok . Ta payah na keluar duit beli tiket semata mata na tengok racing motor . Keluar kampung jeh memang mata dah terus nampak telinga terus menangkap lahh kan bunyi prengg prengg vroom vroom semua . Tuh lahh dia anak muda remaja sekarang , asal tahun baru jeh mula na race lahh , konsert konsert lahh , lepak lepak lahh . Haihh . Dan anak melayu plax tuh kan . Cuba kau bagitahu aku ada ta kau nampak time new year camni anak bangsa lain rasa hebat konvoi motor reramai . Oke ! aku bukan na kutuk mengata bangsa sendiri tapi aku cakap benda yang aku nampak realiti kan .
Hahh , seperti biasa masa kat highway tadi memang best lahh tengok mat rempit semua tolak motor . Segerombolan kau ! Hambekk . Kan dah kena tahan dengan polis . Bersuka ria lahh kau sangat kan . Haish ! Sebab korang lahh highway jammed taw tadi . Memang mengganggu ketenteraman aku na tidur betul lahh .
Masa kat rnr mana ntah . Aku ta perasan pun sebab aku tidur . Yela , aku demam kott . Lepas telan panadol memang aku terus bambam lahh . Abah aku gi petrol station . Then aku terjaga lahh dengan jayanya . Aku tengok luar . Sah , nampak jugak segerombolan mat mat rempit tengah tuang minyak . Hehh , boleh plax kau na senyum kat aku . Aku taw lahh muka aku tersangat comel time bangun tidur . Apa ? Kau ingat aku na senyum balik lahh kat kau ? Erk ! Tadernye , kau senyum lahh sorang sorang situ . Sah sah lahh kau na pergi merempit kan , lepas tuh kalau accident dah menyusahkan mak bapak kau . Ta kuasa makk ! HAHA
Sampai sekarang pun aku still dengar lagi bunyi motor . Yela , rumah aku dekat jeh ngan highway GCE . Hehh ! Bising . Bila kau kena tahan naty mula lahh na terampun sana terampun sini . Maaf segala kat abang polis tuh kan . Cehh , abang polis taw . Ntah , aku pun tataw kenapa aku suka panggil abang polis walaupun polis tuh dah tahap umur sebaya abah aku jeh . Macam best lahh panggil abang polis ! AHAH .
Nway , aku na cakap selamat tahun baru kat semua makhluk kat muka bumi neh . Wahh , bila tahun pun dah baru , citarasa pun automatik tukar baru dan umur pun akan menginjak ke angka baru . 

nota comel : hari neh aku dah start kerja dan hari neh jugak aku demam . haihh ! Masalah .

2 comments:

  1. sian abang remppit naa..baik dok umah p pukoi bloq...lagi baguih..bahhaha

    ReplyDelete
  2. lalala ~ hari ni dah 20 tahun .
    20 tau !

    ReplyDelete