TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

January 21, 2011

na senyum dalam tidur boleh ?

Hadoi ! Bermasalah betul lahh aku neh . Tuh lahh memang payah lahh kan bila dah seharian semalam aku tidur . Memang giler lama ahh aku tidur ta reti na bangun . Elok dah bangun pagi , sedap jiwa plax aku tidur balik . Dah elok bangun mandi tolong tolong mak sekadar mana mana yang ringan dek tangan neh boleh plax petang tuh aku tidur dengan jayanya . Sungguh ! Memang rasa heaven jelahh kan bila dapat tidur . Nak plax aku cuti semalam . Dah lahh lepas neh harapan jeh na dapat cuti . Sale raya cina dah start kott . Giler penat lahh naty . Kalau company ta bagi angpau mau aku sue dorang sampai lebam . HAHA . Sebenarnya kan kann aku kann . Eii ! Apa neh gaya gedik plax aku cakap sampai na ber kan kan segala . Erk ! Geli anak tekak i taw . Sebenarnya aku bahagia giler kott sampai rasa na senyum manjang jeh dah neh . Sebab sebab sebabb kan aku dah jumpa balik kawan kawan lama aku masa zaman aku sekolah kat johor dulu . Yeahh ! Uishh , memang giler suka ahh . Mana tak nye setelah sekian lama terpisah *sila baca dengan nada sedih oke bertahun tahun ta jumpa ta bersua muka , tadi aku jumpa dorang balik ! Oke , aku masih dalam mood teruja . Rasa macam worth jugak lahh aku ta reti reti na tidur sampai sekarang . Berbaloi jugak lahh aku gi search nama mereka kat fesbuk tadi . Sebelum neh aku bagai na rak taip nama dorang ta jumpa pun . Sian aku taw . Sekali tadi aku try type nama kawan aku yang memang aku rapat lahh jugak masa kecik kecik dulu . Seri shahira . Yes ! Finally , jumpa pun . Terus lahh aku add kan . Lepas tuh aku gi cari plax yang lain lain kat friends dia . HEHE . Suka makk nokks ! Adalah jumpa lima enam orang . Lajulaju aku klik add as friend . Hehh ! Kalau ta , memang harapan lahh aku na add add orang neh . 
Tapi kan , dalam aku senyum lebar sekarang neh ada gak aku rasa sedih kott . Yela , mana ta sedih aku tengok info rata rata dah fly study sana sini serata ceruk dunia . Wahh ! Aku ? Masih menetap kat Malaysia neh jeh haa . Tadi bila azzan approved aku siap cakap lagi sebab aku dia ta pernah dapat no satu . Oke ! Aku bukan na bangga atau apa , tapi kira dulu aku agak agak top student ahh . Time exam jeh mesti aku sapu no satu tuh . Segala subjek pun selalu highest mark . Tapi bila dah pindah kat selangor neh kan siyes ahh aku memang jatuh giler . Lagi lagi bila umur pun dah cecah sekolah menengah . Bukan aku na salahkan parents aku sebab pindah sini . Ye , aku sendiri tahu aku yang salah sebab lalai dengan duniawi . Masa dok johor dulu memang aku jadi budak nerd abis lahh kat situ . Baik penuh suci murni jeh kata kata aku taw . Yela , lebih tepat lagi aku boleh cakap culture shock lahh . Lagi senang na faham kan ? Tuh yang SPM aku pun ke mana . Tapi , ta guna pun aku na nyesal sekarang . Dah berlalu kott . Kekadang ada jugak lahh aku rasa sedih kenapalahh aku sia sia kan masa aku , kenapalahh aku ta guna otak aku betul betul kenapalahh aku ta stick ke jalan yang benar . Oke ! Aku tahu semua neh ada hikmahnya kan , DIA bukan saja saja bagi aku jalani kehidupan macam neh . DIA na uji aku . Alhamdulillah aku masih bernafas di bumi DIA .
Tapi still jugak ada rasa jeles dengan kawan lama aku kat johor tuh yang dah pi study kat tanah arab tuh . Haru ! Sedih dalam gembira jeh tengok gambar dia tadi . Seronoknyaa ...
Taper lahh rezeki masing masing kan . Nway aku bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang . Aku redha dengan jalan yang aku lalui sekarang . (^_^)

7 comments:

  1. semua manusia tu rezekinye dah ditetapkan.. congrates dapat jumpe kawan2 balik!=)

    ReplyDelete
  2. tengs maria . (:
    yup , betul tuh apa yang u cakap .

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. :)

    setiap orang ada bahagian masing2 kan?
    tunggu je ngan sabar.. usaha tak tinggal..
    Allah akan berikan yg terbaik :)

    rindu ahhhhhhhhhh!!!!

    hee.. mcm mana lah skang ni dah beso. dah lain laa kan? hihi... nak jumpa ah :D

    ReplyDelete
  6. hee . yup , dats rite . tengs sya . sayang kau lahh .
    rindu kau jugak . oke jeh na jumpa . kau kat selangor jugak kan ?

    ReplyDelete
  7. aah, aku kat bandar sunway pj... :D
    nak jumpa kat ne?

    ReplyDelete