TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

February 5, 2011

40 things to do before i die .

Dalam hidup mesti semua orang na rasa benda baru , mesti semua orang na cuba benda yang lain daripada yang lain . Tapi kengkadang tuh tader lahh lain mana pun sebenarnya . Cuma kau rasa benda tuh lain dari hidup sehari hari kau . Ntah . Aku pun pelik sebab semenjak dua menjak neh aku memang tersuka sangat sangat lahh fikir benda benda yang aku rasa na buat sebelum aku pergi . Dan bila aku fikir macam tuh mula aku rasa dapat ke aku buat semua tuh . Aku berharap jelah . 
Mesti rasa best plus plus lahh hidup aku bila aku dapat buat semua neh sebelum aku pergi .

  1. Aku teringin sesangat na buat bungee jumping yang tertinggi sekali tuh kat USA ta silap aku . Tapi kalau ta dapat kat situ yang kat thailand tuh pun cukup ahh . Tinggi gak woo .
  2. Aku na pergi round satu bumi Italy dengan family aku .
  3. Aku na naek gondola dengan someone yang aku sayang .
  4. Aku na pegang bergambar dengan ular walaupun aku neh teramat lahh takut dengan spesis tersebut . HEHE
  5. Aku teringin na bawak kereta F1 .
  6. Aku sesangat na peluk dolphin , main main ngan dia .
  7. Aku na pergi korea .
  8. Aku na naek hot air balloon .
  9. Aku na maen bunga api kat tepi pantai , syok kott . Malam malam dengan bunyi ombak lagi . 
  10. Aku na buat anak patung sendiri walaupun aku ta berapa pandai sangat bab menjahit segala neh .
  11. Aku teringin na bela arnab ta pun aku na bela kambing biri biri .
  12. Aku na pegang bunga sakura yang betul betul punya .
  13. Aku na pakai satu suit macam clown tuh , mesti cute . HAHA
  14. Aku na belajar menembak .*tapi aku bukan na tembak korang , jangan risau .
  15. Aku na pergi perkampungan orang asli dan try tinggal situ tengok cara hidup diorang .
  16. Aku na pergi ikut nelayan tangkap ikan .
  17. Aku na pergi bercuti dengan super girl 6 , kalau boleh na macam ala ala camping gitu . Seronoknye dapat spend time dengan mereka berlima .
  18. Aku na pegang sawah padi sebab aku rasa teruja sangat bila tengok sawah . Tapi ta pernah pun dapat peluang na pegang .
  19. Aku na pusing satu bandar dengan kereta volkswagen yang model lama tuh , ala yang orang selalu panggil kereta kodok tuh .
  20. Aku teringin na ada satu rumah kat atas pokok . Bila aku sedih aku boleh lepak kat situ lama lama .
  21. Aku na daki gunung kinabalu .
  22. Aku na merasa naek rakit , macam syok jeh bila aku tengok orang naek rakit ohh .
  23. Aku na amek gambar dengan berlatarbelakangkan ladang pokok bunga tulip .
  24. Aku na belajar maen keyboard dan gitar .
  25. Aku na jumpa lee min ho . Giler fanatik dengan dia lepas tengok cerita boys over flower .
  26. Aku na pergi eiffel tower dengan jodoh aku dan cakap i love you kat dia .*macam gatai noo .
  27. Aku na belajar segala trick silap mata dan kalau boleh na jumpa david blaine sebab aku minat dia . AHHA
  28. Aku teringin na pergi tengok sendiri set penggambaran CSI Miami . 
  29. Aku na belajar mengait sebab aku na sangat kait nama mak dan abah aku .
  30. Aku na cat bilik aku warna merah dan hitam sebab aku rasa colour tuh cantik .
  31. Aku na belajar tarian melayu tradisional .
  32. Aku teringin na pakai sari .
  33. Aku na sangat jumpa face to face dengan kawan kawan aku masa kat johor dulu , Sekolah Kebangsaan Bukit Soga dan Sekolah Agama Kampung Istana . Dah Sebelas tahun ta jumpa diorang .
  34. Aku na menyelam , tengok kehidupan kat dasar laut tuh semua .
  35. Aku na pegang katak walaupun aku tersangat lahh geli dengan katak dan akan jerit dan lari macam ta cukup tanah kalau nampak katak kat depan mata .
  36. Aku na bukak satu ladang pokok bunga ros .
  37. Aku teringin na tinggal dengan orang eskimo tuh walaupun aku ta boleh tahan sejuk .
  38. Aku na naik unta , dapat duduk atas unta jalan sekejap pun jadi lahh .
  39. Aku teringin na tulis buku tentang kisah hidup aku . Dari mula sampai akhir cerita .
  40. Last but not least , aku na berbaik dengan Nur Solha Amni bt Mohd Salleh dan Mohd Hafiz bin Halim . Mungkin ada yang kenal dua orang neh atau mungkin ada yang ta kenal dua orang neh tapi aku rindu na borak dengan mereka berdua . 
Buat masa neh cuma empat puluh neh wishlist yang boleh lekat bermain kat kepala aku . Aku rasa banyak lagi benda yang aku na buat sebelum aku pergi . InsyaAllah kalau ada rezeki dapat aku buat semua benda neh . Tapi yang nombor empat puluh tuh , ntah aku ta sure dapat ke ta capai benda tuh . Aku pun ta sangka aku boleh senang taip nama diorang neh . Siyes lahh aku na baik dengan diorang . Walaupun mungkin peratusan tersangat lahh kecil teha dan apiz akan baca entri aku neh . 
Amacam ? Korang ada ta benda yang korang teringin na buat sebelum korang meninggal dunia ? Tak kan tader kott . Mustahil lahh kan . HEHE . 


8 comments:

  1. hahaha bela arnab?? best sangat. daging dia sedap! haha

    ReplyDelete
  2. ahha . memang teringin ahh na bela arnab tapi na makan ? whoaa , ta sanggup ahh ,arnab cute camtuh na makan . uishh .

    ReplyDelete
  3. ahahaha ada ka nak pakai pakaian clown. ahhahaha

    ReplyDelete
  4. wow!! sme la kite pny wishlist!! tpi yg part nk g prkampungan asli tu xla sbb dh g dh ari tu.. wt program kt sne.. best gile!! aman damai je.. yg padi pon x sbb kt blkang umah atok ade pd.. dh muak dh pegang.. he3.. hope trcpai la sume tu ea.. :)

    jemput singgah sini ANASAURUS :)

    ReplyDelete
  5. nub : cehh ! gelakkkan aku ye . ta baek taw . masa kecik kecik bila tengok clown memang rasa na gi curik jeh baju dia na pakai taw . hahaha

    marsha : ohh . yeke ? wahh satu rasa neh kita dua . haha . thanks ! (:
    oke oke . naty kte terjah blog awak .

    ReplyDelete
  6. babe , hopefully tercapai semua tu .
    yg plng aku suka number 17 tu . siyesly rindu nak hangout ber6 (:
    and yg last tu , kau doa byk2 ya . insya-allah pintu hati dorg terbukak utk berbaik smula (:

    yg comel,
    si penganggur . hehe .

    ReplyDelete
  7. cikin : thanks babe . (:
    rindu korang . siyes weh . ehmm . yang last tuh memang amek masa yang sangat tersangat panjang mungkin . hmm , insyaAllah .

    ReplyDelete
  8. aku pun ada hajat nak wat b4 mati...tapi aku ada lebih dari ko la..aku sharp ada 100 hajat...sekarang tgh tambah lagi...erm...wishlist ko yg terakhir..erm..aku pun pernah wish nak ia jadi cam tu...same la kita...

    ReplyDelete