TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

February 10, 2011

cik leya , asal blur sangat neh ?

Hadoi ! Memang masalah dunia hidup aku lahh kan bila aku dah start tader perasaan balik . Kau ingat saja jeh ke aku na jadi heartless ? Ingat aku suka na jadi macam neh . Bukan aku ta cuba na kawal rasa hati aku , bukan aku ta cuba na kawal jiwa perasaan aku . Ye , aku taw memang aku seorang yang tersangat ikut perasaan yang boleh buat orang lain rasa macam na bagi penampar jepun jeh kat aku . Tapi oke lahh jugak kan daripada baling selipar jepun yang setelah sekian lama bertakhta jadi selipar jamban . Mau aku mogok sebulan kang . Hahh !
Dan aku sendiri pun ta faham langsung langsung lahh kenapa kelmarin aku boleh jadi macam orang ta berupaya ta hidup . Kau faham ta ? Susah lahh kan sebab kau bukan aku . Kau bukan Nur Liyana Bahtiar .
Aku pun rasa benci ta suka bila aku jadi macam neh . Aku pun rasa rimas bila aku moody ta tentu hala . Aku pun rasa muak bila aku dah start mood bisu . 
Bukan sengaja aku pilih untuk diam .
Bukan sengaja aku pilih untuk bersendirian .
Sebab bila aku rasa macam neh , bila aku masuk mood blur mula lahh segala kerja semua jadi tunggang terbalik .
Mula lahh semua yang aku buat serba ta kena .
Mula lahh bermacam bagai benda yanga aku kena buat jadi huru hara .
Dan betul lahh aku kena muhasabah diri balik bagi seorang Nur Liyana Bahtiar hidup balik . Oke , aku terasa sesangat tidak patut dan ta boleh bla bila aku nampak huruf S jadi huruf L .
Na tahu kenapa aku keluar huruf segala plax ? Oke , terang terang kelmarin ada seorang abang na baju size L tapi aku langsung ta sedar aku bagi saiz S . Bila abang tuh datang balik malam tadi , memang aku rasa terkejut plus rasa na gelak jeh dengan tindakan aku tuh sendiri . Haihh ! Memang betul lahh otak aku dah ta dapat fungsi dengan betul . Ntah apa yang aku fikir aku ta pasti . Nasib abang tuh ta cerewet . Tapi dia boleh siap kata tuh lahh , semalam lahh kan abang tengok kau blur semacam jeh . Mesti kau ada prob dengan boipren neh . Hadoi bang ! Cik abang neh memang buat haru jelahh . Hmm , mungkin . Tapi aku ta dapat na cakap details pasal benda neh . Tapi memang ada kebenaran lahh kott apa yang abang tuh cakap . Kott Oke . sekali lagi aku tekankan kebenaran lahh KOTT apa yang abang tuh cakap .
Btw , thanks to abang tersebut sebab dah cakap something yang buat aku sedar dan fikir semula macam normal . 


1 comment:

  1. kau kalau papehal, cita laa weyh . jgn simpan sndri . kalau simpan sndri , tu laa akibatnya syg (:

    ReplyDelete