TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

February 9, 2011

cik leya dapat baby ?

Fuhh . Kira habis hebad lahh tuh aku dah ada baby ? Macam orang lain tader baby lahh eyy ? Memang aku masih dalam mood teruja neh . Memang aku masih dalam rasa bahagia na gelak guling guling pun ada . Yela , cuba aku tanya kau , kalau kau dapat baby kau happy ta ? Mustahil lahh kan kau ta suka dapat baby . Unless yang memang ada otak tapi ta reti na guna yang suka jiwa pi buang baby merata rata . Haihh ! Bongex ahh kan . Boleh kau ta sayang baby kau ? Boleh kau rasa ta teruja bila baby kau lahir ?

Haa ! Sudah sudah . Jangan plax kau fikir aku plax yang pregnant weh . Jangan plax kau kata aku dah bersalin . Tadernyer . Neh haa , kucing aku neh yang baru beranak malam tadi . HUHU . Kemaen taw cik Nonny neh kecik kecik dah pandai buat anak . Gatai ! AHHA . Siyes ahh weh , kucing aku neh . Eyh salah , kucing mak aku sebenarnya . Dulu aku ada kucing sendiri taw , tapi tiga bulan jeh dia hidup dengan aku . Dia mati sebab sakit apa aku tataw . Rindu ahh kat arwah oren aku tuh . Lepas oren mati terus aku tanak bela kucing lain . Kucing yang ada kat rumah neh pun bukan aku punya , semua mak ngan abah aku punya . Oke oke , aku happy plus plus teruja giler ohh malam neh sebab kan cik Nonny neh dah selamat melahirkan tiga ekor anak kucing yang comel sangat . Geram ! Tapi kan aku ta berkesempatan na jadi bidan kat Nonny neh sebab abah aku ta bagi . Aku ye ye ahh teruja na tengok saat getir si nonny neh beranak . Sekali abah aku ta bagi doe . Cehh ! Taper , tanak kawan abah . Boleh ? HAHA Kurens jeh kan aku neh suka suka tanak kawan abah aku . Ish ! Cancel ahh . Payah kalau aku ta kawan dengan abah aku . Naty aku nak pape aku na mintak kat sape plax kan . 
Patut lahh pun dari petang tadi si nonny neh asyik merengek ta henti henti . Sampai melambatkan aku nak pergi kerja jeh layan karenah dia yang terlari terjah sana sini . Mesti dia dah rasa na terberanak . Tuh yang sakan ta tentu hala nak cari tempat beranak kan kan kan ?
Aku balik jeh kerja malam tadi , abah dengan mak aku dah buat satu tempat khas untuk nonny melahirkan anak dia .  Nonny pun memang dah jadi ala ala King ahh . Senang lenang lepak situ tunggu masa . Sekali kan tengah syok aku tengok tv layan cerita korea aku dengar bunyi suara baby kitten . Wahh ! confirm lahh cik nonny dah beranak kira kira jam 11.35-11.40 malam tadi . 8 februari 2011 .
Giler teruja lahh aku na gi tengok . Cehh ! Lagi sekali abah aku ta bagi sebab abah aku kata naty takut nonny terkejut . Eii ! Saja jeh abah aku neh taw mendera perasaan teruja aku . 
Dengan sabar jeh aku tunggu na tengok anak anak kucing neh taww . Mak aku kata ada tiga ekor . Kesian doe kat anak anak Nonny neh , Sumpah tataw sape bapak dorang . Huishh ! dah kata kes dinodaikan , memang payah ahh na trace sape bapak kandung anak anak kucing tersebut merangkap laki ta sah cik Nonny . Hmm , ta sangka ahh nonny dah jadi ibu . HAHA . 
Selamat menjalani kehidupan ibu dan anak cik Nonny !

p/s : gambar anak anak kucing nonny tidak dapat disiarkan atas sebab sebab tertentu . Baby lagi lahh weh , mana boleh kena flash . Naty terkejut ! Ta elok . (:

3 comments:

  1. sapa yg sesukati menodai nonny tu ? hahaha .

    ReplyDelete
  2. comel lahh! hai saya follower.
    moh ke blog saya lak.ada mekap n lain2..klik sini zoey zau yah ska-ska hati

    ReplyDelete
  3. cikin : haihh ! tuh lahh . aku pun tataw sape bapak kandung anak beliau . kena buat ujian DNA neh . haha

    zoey : thanks yaa . (:
    oke . naty saya jenguk blog awak .

    ReplyDelete