TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

February 6, 2011

contest comelnya berbaju kurung

Assalammualaikum . Heheyy warga maya , para bloggers pacek macek bolats , readers terhormat .
HEHE . Siang tadi kan masa aku tengak rancak berjalan jalan sambil buat senaman mata . Hehh ! Korang jangan ingat aku pi cucimata tengok manusia gorgeous lagi vogue plax . Tader nyerr . Aku kan demam ta sihat . Ta kuasa na kua jejalan taw . Aku dok rumah jeh rehat , best woo . Ta gi kerja pun . Aku cuti ahh . Ta larat . Kang aku pengsan kang , kau na tolong angkat ta ? Mesti ta kan , yela korang mana kesian kat aku kan . Isk isk ! Sedih neh bhai . HAHA
Oke oke aku memang suka melalut keluar lari tajuk segala neh kan . Camni , masa aku tengah ronda ronda blog lahh . Sekali kan , jeng jeng jeng . Kau ada rasa suspens ta neh ? Tader ? Alaa kau buat buat jelah ada eyy . HAHA . Aku jumpa satu contest neh . Cik siti khadijah yang buat . memang terbaek dari dusun durian ahh . 


Kalau korang na info segala hujah cik cantik siti kita tuh tentang contest neh kan , korang click jeh gambar atas neh . Senang kan . (:
Syarat satu :  Dah nama pun join contest kan . Of course lahh korang kena buat satu entri khas CONTEST COMELNYA BERBAJU KURUNG

Syarat dua : Link entri korang kat blog dia . So , senang lahh kan dia na cekidaot . Dan senang jugak lahh korang na kenal bloggers lain yang join contest neh . 

Syarat tiga : kenapa korang rasa perempuan pakai baju kurung tuh comel ?
Oke . Ehem ehem . Baca neh , aku na type . Dengan penuh kasih sayang lagi tulusnya jarijemari runcing aku menaip . HEHE . Over ke weh ? Ahh , aku memang macam tuh . Gaya korang ta faham plax . Memang lahh pun comel aku neh kalau pakai baju kurung . Eyh , perasan plax . HAHA . Bagi aku lahh kan perempuan yang pakai baju kurung aku rasa lebih na kata ayu cantik kalau pakai baju kurung . Kan manis jeh bila na pandang . Lagi lagi lahh kalau gadis melayu yang elok molek pakai baju kurung . Walawehh . Siapa bilang gadis melayu ta menawan ta menarik hati . Ahh , sudah sudah kang korang terpikat dengan suara aku yang merdu neh payah . Haru ! HAHA Lagipun baju kurung neh sesuai jeh korang na bawak gi majlis apa apa pun . Na gi makan boleh , na gi shopping boleh , na gi belajar boleh , na gi jalan pun boleh . Tapi tader lahh sampai na gi lari seratus meter lari berhalangan pun pakai baju kurung kan . Agak agak lahh korang neh pun . Kan dah terang terang baju kurung tuh sopan , tertutup semua kan so bila sape sape pun  pakai secara automatiknya akan nampak ayu , comel , sopan , penuh suci jeh taw . Ta payah lahh na bangga pakai baju dedah sana belah sini semua . Ta cantiknyer . Sebagai seorang perempuan lagi baik bangga pakai baju kurung tuh taw . 

Syarat empat : Memang syarat yang aku tunggu tunggu lahh kan . Letak gambar korang pakai baju kurung .
Tadaaa......

Amacam comel ta cik leya pakai baju kurung ? Baek korang cakap comel . Cepat ! Aihh degil ehh korang neh . Taper tanak kawan , kita bagitaw mak kita . Gedik lahh kau ! HAHA
Eyh , ada lagi ? Biasa lahh aku kan over . Memang suka ahh aku na bubuh gambar aku pakai baju kurung bebanyak kat entri contest comelnya berbaju kurung . Sebab sebab aku kan comel . HAHA . Geli bulu mata mak nokss ! 

Syarat lima : Pendapat aku tentang baju kurung ?
Jeng jeng jeng . Bila berbicara tentang baju kurung ye tuan tuan dan puan puan . Saya rasa zaman sekarang neh ye .... Eyh , aku jadi formal plax . Ehm , bagi aku lahh kan baju kurung neh sebenarnya bukan lahh lambang yang kau tuh gadis kampungan . Memang lahh aku ta nafikan akan ada jeh mulut mulut yang kata , kau pakai baju kurung jeh ? Erkk ! So kampung lahh kau neh . Hello cik kak . Banyak cantik mulut kau na kata macam tuh . Aku ta rasa pun macam tuh , baju kurung neh kalau kena gaya sangat cantik di penglihatan .  Ta salah pun kalau kau na pakai baju kurung hari hari . Lagi bagus taw sebenarnya . Ta payah lahh na tunggu raya , kenduri kendara baru lahh baju kurung tuh na tersarung kat badan kau . Tuh pun ada jugak taw segelintir perempuan yang ta suka berbaju kurung . Yang bab tuh aku memang betul betul ta faham dengan spesis manusia tersebut . Memang lahh aku ta pakai baju kurung hari hari , tapi aku suka sangat bila berbaju kurung . Aku rasa lagi senang , cantik jeh . Aku oke jeh na jalan jalan pakai baju kurung . Bangga lagi ada taw . Lagipun baju kurung sekarang kan banyak design dah , macam macam pattern colour bentuk semua yang kau na ada . Tapi , kena ingat jangan plax kau buat design sampai merosakkan keaslian baju kurung tersebut oke . (:

Syarat enam : Follow blog cik siti khadijah neh taw . (:
Oke . Saya dah follow awak dah cik siti .

Syarat tujuh : Kena tag blogger lain lahh plax kan . Haa , jangan ingat aku kena buat korang ta kena buat . Dengan ini aku na tag mereka yang sungguh comel neh . 

Oke . Siap . Sape sape yang kena tag tuh , kalau korang rasa ringan jari na join contest neh buat lahh ye . Hadiah dia best lahh jugak . HEHE (:
Selamat bercontest !

3 comments: