TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

February 2, 2011

Le tour de langkawi 2011 . aku tengok live beb .

Salam satu Malaysia . Pepagi , memandangkan mata aku ala ala hidup segan mati ta mahu sekarang neh . Dengan saki baki tenaga dengan daya yang larat aku na buat jugak review tentang le tour de langkawi 2011 punya . Waa , kau ingat aku ta amek port ke cerita cerita macam neh . Eyh , aku pun tahu taw . Walaupun le tour de langkawi tuh dah lama start masa 23 januari tuh tapi aku rasa ta salah pun kalau aku na cerita sekarang kan . Dah sekarang mood aku na menaip tuh datang . Tuh yang sakan mengadap lappy walau dah nak menjejak ke empat pagi .
Aku teruja weh tengok berita pasal le tour de langkawi kat tv hari tuh . Kalau lahh aku salah sorang dari dorang tuh kan best . Eicehh gaya macam larat jeh aku na kayuh lelama jaoh jaoh macam tuh . Basikal pun aku rasa mau na dekat empat tahun dah aku ta sentuh . Tersadai jeh kat belakang rumah tuh . Dulu kemain pergi mana mana suka kayuh basikal . Pergi sungai tangkap anak ikan pun basikal jugak lahh yang jadi kenderaan berhormat ala ala lamborghini tersayang aku masa tuh . Kalau boleh memang tiap tiap petang na kayuh basikal pusing satu kampung . Sampai habis segala lorong segala shortcut daripada tataw terus jadi taw . Pergi sekolah masa zaman sekolah rendah dulu pun pagi petang naek basikal taw . Seronok jeh time tuh pergi sekolah kayuh basikal . Kau ada macam tuh ? Best kan . Hmm .
Oke , berbalik kepada cerita le tour de langkawi 2011 tadi . Sebenarnya lagi sekali korang tertipu dengan tajuk aku . Waa , kali neh aku memang betul betul frust neh ta sempat na tengok le tour de langkawi live . Isk ! Na nangis meraung boleh ? Geli ta ? WAHAHA Sebenarnya aku sendiri pun ta perasan yang dorang lalu kat jalan utama kawasan tempat tinggal aku neh . Aku taw pun sebab masa na pergi kerja semalam masa tengah berlenggang lenggok jalan ala ala miss world menuju ke bus stop . Dari jaoh aku dah nampak abang polis traffic . Then , aku nampak signboard le tour tuh haa . Pehh , confirm ahh jap lagi dorang lalu neh . Memang aku ngaku lahh aku agak semangat lagi teruja na tengok kan . Siap kat kepala otak aku plan na record video lagi taw . HAHA . Ta bole blaa kan . 
Tunggu punya tunggu sekali tader pun . Mesti lambat lagi neh . Sekali pemandu terhormat aku pun sampai , encik driver mercedes panjang lagi banyak kerusi penumpang berwarna merah putih siap ada tulis selangor bus lagi kat badan mercedes tuh taw .  Punah harapan aku na tengok le tour de langkawi secara live . Berkecai harapan aku na record aksi dorang kayuh basikal . Hancur hati ku mengenang dikau menjadi keping keping.......................
Kesian ta sama aku ? Alaaa , kesian jelahh walau kau menyampah bukan aku nampak muka kau , kau nampak muka aku pun kan . Hehh ! Taper lahh lain kali lain masa jelahh aku tengok . Isk !  

3 comments:

  1. ceq p tgok.. kat kl tmpat hari wilayah. wohho! hahaha

    ReplyDelete
  2. ciss ! jeles ahh . ta sempat na tengok semalam . rugi ahh . waa ..

    ReplyDelete
  3. ciss ! jeles ahh . ta sempat na tengok semalam . rugi ahh . waa ..

    ReplyDelete