TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

February 17, 2011

mulut kau , kau jaga . mulut aku , aku jaga .


Haihh ! Kengkadang aku rasa sedih pun ada , rasa saket pun ada , rasa perit pun ada . Macam macam . 
Tuh lahh macam yang abah aku selalu pesan kat anak anak dia , jadi manusia neh memang susah . Tapi kalau na jadi orang tuh senang . Haa ? Korang faham ta maksud kata kata abah aku tuh ? Aku sure lahh korang faham sebab korang semua kan bijak belaka . Bila fikir fikir balik memang betul lahh apa yang abah aku tuh cakap . sebab bila aku dah besar macam neh baru aku dapat maksud dia , baru aku lagi faham jelas ada beza manusia dengan orang neh . 
Sama lahh jugak dengan benda realiti yang jadi dalam kehidupan seharian . Macam dalam hidup aku sendiri pun aku mengaku kengkadang ada jugak aku terlebih daripada landasan garisan yang dihadkan . Tapi bukan bermaksud aku buat benda ta elok . Cuma kata kata aku kengkadang terlepas termuntah benda yang ta patut . Tapi aku bukan saja saja na buat macam tuh . Aku bukan saja saja na keluar statement macam tuh . 
Sebab tuh sekarang neh aku lebih banyak diam daripada berkata kata . Bila aku cakap itu ini macam macam cerita yang timbul . Tapi bila aku diam pun macam macam cerita yang timbul . Aku bukan robot yang tader perasaan . Aku masih seorang orang yang sedang belajar untuk jadi manusia . Aku ada perasaan . Jangan lahh simbah minyak petrol ke minyak haper ke kat aku . Lama lama aku boleh terbakar jugak . 
Aku tahu ramai yang kata mulut aku neh agak agak puaka . Tapi aku tahu , aku puaka dengan orang yang cari pasal dengan aku jeh . Aku akan oke kalau kau oke dengan aku . Kalau kau tanak rasa sakit kena hiris pisau lepas tuh kena perah dengan air asam limau plax baek kau senyap jeh . Sabar aku pun ada hadnya . Kalau kau dah rasa hebat sangat datang jeh jumpa aku terus cakap apa kau na . Jangan berani belakang tapi depan kecut . Baek kau simpan jeh hasrat murni kau tuh . Btw , aku sangat hargai kata kata kau tuh .

notacomel : kalau kau na terasa pun ada aku kesah ? kau ta fikir ramai hati manusia lain yang dah cukup terasa dengan kau ? sedar lahh sikit . bangkit daripada mimpi kau oke .

Post a Comment

0 orang sedang sengih comel: