TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

February 7, 2011

saya seorang ANTICOFFEE

Sekarang aku dah mula gian na update blog hari hari . Sampai sanggup aku ta tido taw . Eicehh . Bajet jelah kan . Bukan aku saja tanak tido weh , biasa ahh penyakit lama dah datang . Memang semenjak dua menjak neh kan memang aku asyik tido lambat jeh ahh . Kekadang dah jejak pukul empat pagi baru aku reti na rehatkan mata . Mata aku memang toksah nak cakap ahh sekarang neh . Siyes dah macam panda . HAHA . Taper ahh save eyeliner kan . (:



SAYA SEORANG ANTICOFFEE

Siyes neh weh , kau ingat aku sesaja suka na buat statement tuh ? Oke , aku malas ahh na poyo cakap coffee segala neh . Omputeh konon . Cehh ! Aku memang dari kecik lagi lahh ta pernah sentuh kopi taw . Bukan ta ngaku melayu aku ta minum kopi tapi aku pun naek pelik gak lahh kan asal lahh aku ta minum kopi . Sedap ke ? Erkk ! Aku tengok pun rasa semacam jeh . Ntah apa kena lahh dengan tekak aku . Memang segala jenis benda yang ada kopi neh aku ta sentuh taw . Padahal satu family aku elok rilex jeh minum kopi . Kakak aku tuh lagi lahh hantu kopi jugak . Dan disebabkan aku ta minum kopi kan memang harapan ahh aku reti na bancuh air kopi neh . Pernah buat pun sekali jeh tuh pun setelah dipaksa oleh mak aku . Last , haa ! Kan orang dah kata confirm ta sedap punya . Lepas abah aku minum abah aku cakap ta sedap . Haihh ! Masalah negara neh kalau aku kawen naty sekali dapat plax mak bapak mertua yang memang febret diorang lahh kan air kopi . Mau aku gi order siap siap dulu kat mana mana kedai makan . HEHE . Baek punya plan . (:
Kawan aku kata kalau dapat kopi ais , walawehh sedap wohh ! Bukan aku ta pernah cuba na rasa tapi bila aku dah elok tuang kat cawan kan baru jeh na bagi mulut mungil aku yang ala ala angelina jolie neh *oke aku perasan rasa . Fuhh , memang ta ahh . Ta bole langsung . 
Kekadang aku rasa ta best gak . Yela , kalau ikut mak abah aku pi ziarah rumah sedara mara kan , asal lahh mereka gemar bebenar na pi buat air kopi . Bukan dorang ta boleh buat air lain . Gaya dah macam tader serbuk minuman lain jeh kan na bancuh . Buat lahh teh o ke teh ke , milo ke nescafe ke ta pun horlick . Ini tidak , kopi jugak menjadi pilihan hati . Susah babe ! Bukan niat aku kurang ajar , bukan aku sengaja tanak sentuh . Dah memang ta boleh kan . Sampai sudah aku ta usik secawan kopi untuk aku tuh . 
Sama jelahh pun bila balik kampung . Air kopi jugak yang dorang buat . Hmm , dah tuh majoriti semua minum air kopi . Dalam big family tuh memang aku sorang jeh yang ta minum . Tak kan lahh dorang na buat air ikut tekak aku plax kan . Tader maknanya . Sepupu aku yang kecik tuh pun reti minum air kopi . Haihh ! Agak agak zaman bila lahh baru tekak aku merasa boleh terima air kopi tuh pun aku tataw . Tapi tapi kan , aku rasa memang ta lahh kott sampai bila bila . HEE . so ,sesiapa yang berhajat na belanja aku minum coffee tuh kau lupakan jela . Harapan tinggal impian jelahh pun aku na join . 
Oke , BYEEEEEE............

1 comment: