TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

February 26, 2011

tips untuk jejaka : memikat hati si gadis

Oke . Peeps ! Hari neh aku rasa nak buat something laen sikit . Selalu aku heboh kepoh jeh kan tulis pasal hidup aku , tapi hari neh aku nak share tips sikit dengan korang . Khusus untuk insan bergelar lelaki kat luar sana tuh . Ala , kalau kau perempuan nak baca jugak tak salah . Kott korang nak tambah perasa korang komen jeh ahh oke ? Cehh ! Gaya macam boleh dapat feed back terbaek sesangat jeh aku neh . Taper lahh biarlahh aku perasan sorang sorang ye tak ? HAHA
Menurut kajian yang telah dijalankan oleh Profesor Nur Liyana dari Universiti Sukasukisanasini . Ehem ehemm . HAHAHA . Banyak senanye tips untuk jantina lelaki neh kalau bab nak pikat hati mana mana gadis . Kalau aku tak share pun memang confirm senanye dorang dah ada skill tuh sendiri kan . Lagipun neh semua pendapat aku sebagai perempuan lahh kan . Apa yang aku rasa lelaki kena ada/patut ada/harus ada/perlu ada untuk tawan hati gegurl macam kitorang neh . HEHE . Tapi kalau sape tak setuju tader aku kesahnye .
sekadar gambar hiasan
Bagi aku kan , sebagai seorang lelaki korang kena ahh pandai amek hati perempuan tuh . So that tader ahh perempuan tuh meluat/menyampah/rasa nak blaa jeh dari kau . 
  • tolong jangan jadi seorang yang bosan
maksudnye kat sini sesetengah perempuan ke hampir semua eyy ? Mana mana jelahh . Tak suka giler dengan lelaki yang bosan neh . Cuba kau ceria ceria banyak cakap . Pelbagai kan topic kau bila bersama si gadis . Jangan ahh bila perempuan cakap sepatah kau pun balas sepatah jugak . Siyes bosan weh ! Terus terang aku cakap aku tak suka jenis lelaki yang macam neh .  Aku bagi contoh oke .

gurl : awak , awak nak taw tak semalam kan ada seorang orang tak berapa nak sihat neh . Dia menari nari macam orang baru lepas kena sawan kat tengah jalan . Siyes kelakar gila . Sampai gelak gelak nak pecah perut saya dibuatnya .
boy : ohh ye ??

Ohh . What the fish ! Kau nak taw tak kalau ada orang respon macam tuh kat aku . Memang sah lahh aku rasa nak baling jeh hp aku kat muka dia . Punya lahh panjang aku cerita punya semangat . Dia balas secoet tuh jeh ? Memang kirim salam awal awal lahh aku nak layan kau lagi . Bosan !
  • try buat sesuatu yang boleh buat orang gelak
Sebagai lelaki yang nak pikat perempuan neh , kau kena ada sense of humor ahh sikit . Baru lahh perempuan rasa selesa nak borak dengan kau . Jangan ahh kau siyes sangat . Berapa ramai jeh pun perempuan yang suka lelaki yang siyes makyus neh . HAHA . Tapi jangan ahh plax kau buat lawak bodoh . Memang muka mintak penampor lahh jawabnye . HEHE
  • jangan nak berlagak macam macho bila kau buat......................
Apa yang aku nak sampaikan ialah , jangan nak rasa kau macam dah habis macho hebat segala lahh bila kau smoke then kau hembus plax kat muka mana mana perempuan . Sungguh lahh aku rasa macam nak keluar aura maki jeh bila ada lelaki buat macam neh . Sila ingat . Kau tak hebat oke buat macam tuh ! Ada faham ?
  • jadi seorang yang gentleman
Kalau kau dah minat kat seseorang neh ., buat apa kau nak malu malu . Kau pergi jeh kat dia dengan penuh semangat lagi yakin . Tapi kau jangan over menggedik plax . Yang tuh aku confirm ahh mesti kau tak dapat punya nak ayat perempuan tuh . Silap silap kau plax yang kena malu di khalayak ramai . HEHE *aku tak bertanggungjawab .
  • make sure diri kau kemas , personaliti kena jaga derr
Yang neh paling penting sekali kalau kau nak pikat mana mana gadis yang dah buat hati lelaki kau berbunga bunga . Oke , cuba kau bayangkan eyy . Kat depan kau ada seorang perempuan yang giler selekeh ahh aku cakap . Rambut pun serabai . Baju pun ala kadar jeh mana sempat nak sarung . Kau nak tak ngorat perempuan macam tuh ? Aku berani potong kuku lahh ramai yang cakap nak . So , sama lahh macam perempuan . Kau kena ahh kemas kalau boleh kau masuk grooming class sekali . Hahh ! Baru mantap . 
  • jangan cakap sesuatu perkara berulang ulang
Bukan tak boleh kau nak cakap sesuatu tapi kau ingat ahh tak payah na ulang banyak banyak kali . Sampai perempuan tersebut boleh hafal dah ayat kau yang seterusnya . Lagi lagi plax kalau kisah kau sama all the time . Duhh ! Buat semak kepala aku jeh derr .
  • tak payah nak takut dengan parents si gadis
Haa . Neh lagi satu masalah . Mengikut pengalaman aku lahh kan . Eicecehh gaya macam biasa berchenta jeh padahal main main chenta monyet jeh dulu . HAHA . Kalau kau dah suka seseorang tuh kan, apa masalah negara kau nak takut jumpa parents dia ? Hadoi ! Tadernye lahh mak bapak dia nak makan kau . Habis habis pun bapak dia tenung kau atas bawah jeh . Tanya kau itu ini . Kau jawab jela macam biasa . Chill !
  • jadi diri sendiri
Bab neh memang amat tersangat lahh penting . Kepada kaum lelaki sekalian , sila jadi diri anda sendiri . Jangan hipokrit . Tak payah nak malu dengan life kau yang sebenar oke . Jujur itu lagi bagus tapi kau kena pandai pandai lahh jugak kan jangan lahh sampai habis segala aib kau orang taw plax . Itu kau pun boleh fikir sendiri kan .

Hahh . Setakat neh saja tips yang aku boleh share . Mana taw esok esok aku buat part 2 plax . HEHE . Aku hope boleh lahh jugak kott bantu korang dengan tips aku yang tak seberapa neh . Maklumlahh aku bukan pro . Aku budak biasa jeh . Jauh sekali insan terkenal . (:
notacomel : terima kasih pada yang sudi baca sampai habis entri panjang berjela aku neh . sayang korang . HEHE sayang aku balik tak neh ? WAKAKA

2 comments:

  1. ni macam tip memikat diri sendiri je nih..hehe.

    ReplyDelete
  2. eyh eyh . duhh ! mana taw neh kantoi sudah . ekeke .
    tader ahh , neh berdasarkan pemerhatian taw . ahah

    ReplyDelete