TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

March 6, 2011

bakso dan teh tarik

Selamat pagi dunia . Hehh ! Terasa damai dan indah pagi pagi ahad neh . Dan tak sangka giler aku berjaya tak menonlinekan diri semalam . Semua gara gara kepenatan buat kerja full time . Direct tanpa cuti . 4 hari kalau dicampur hari ini . Memang betul lahh aku sangat penat . Fuhh ! Balik rumah pun dah sebelas lebih . Merapu sikit sikit dengan seorang encik tapi mungkin bukan encik sayang terus aku terbungkang tidur tak ingat apa dah . Haihh ! Masalah betul anak dara sorang neh kan kan . HAHA .

BAKSO DAN TEH TARIK 

Apa masalah jiwa aku senanye neh pagi pagi buta dah nak cerita pasal makanan neh pun aku tak tahu . Mungkin aku lapar ? Yaa , betul lahh tuh . Aku sikit pun belum makan apa lagi pepagi neh . Celik mata , harus laptop dan berukband kawan setia . Pengsan enambelas kali kalau kawan setia aku yang dua neh tader . HAHA
Aku rasa sekarang aku dah teraddict dengan bakso ahh . Semua gara gara akak yang jual bakso kat tempat kerja aku lahh . Haihh ! Kesian . Akak bakso tuh plax yang jadi mangsa . Tidak tidak .
Dekat tempat kerja aku , kalau tak silap lepas tolak darab bahagi tambah semua ada 4 kedai yang jual bakso . Dan empat empat tuh aku dah makan rasanya . Tapi kedai akak yang satu neh memang dah buat aku rasa ketagih nak makan bakso dia hari hari kalau boleh .  

Tapi gambar neh bukan bakso seperti yang akak tuh jual . Neh aku rembat kat google jeh . Kalau aku snap bakso yang aku makan tuh ada budak budak tuh kata aku kemaruk meroyan plax . Bukan apa , mereka bukan macam kawan rapat aku yang faham benar perangai aku . Jadi aku berusaha kawal diri aku bila lepak dengan mereka . Aku cuma giler bila dengan super girl 6 . Orang yang aku selesa . Hari neh aku terasa macam nak makan bakso lagi lahh . Dah lahh murah , RM2.50 yela kang dia jual mahal mahal sape nak beli plax . Kena lahh murah , lagipun saingan tinggi . 

Neh bakso yang aku makan kat pasar seni atau orang selalu sebut central market . Yelahh mana tahu ada yang tataw pasar seni tuh apa . Omputih jeh taw kan , Central Market . HAHA . Bakso yang neh pun sedap . Giler puas hati kalau makan walaupun agak mahal . RM6.50 . Tapi aku tataw ahh kalau sekarang harga dia dah naik . Agak lama dah tak menapak kat CM tuh . Semua gara gara aku kerja . Hishh ! Neh kejap lagi pun nak siap gi kerja dah . Ada aku rasa macam nak berselubung dalam selimut jeh lagi taw .

Pagi pagi yang indah dan permai neh kalau pekena teh tarik pun best jugak ! (:

2 comments:

  1. aku na cuba makan bakso ! tapi ta kesampaian lagi . :(

    ReplyDelete
  2. cehh . kesian sama kau . meh aku bawak kau makan bakso kat desto jeh . murah dan sedap . hehe

    ReplyDelete