TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

March 31, 2011

cuba kau jadi manusia yang normal

Waa ! Agak agak tajuk entri aku neh ada chance nak kena pelempang berkoyan koyan tak ? HAHA . Menggelabah tak tentu hala betul lahh kan . Eicehh ! macam lahh lagaknya aku neh normal sangat sangat kan . Bukan apa . Memang lahh semua orang normal tapi benda normal yang aku nak cakap neh benda yang sepatutnya normal untuk semua . Hahh ? Oke . Apa benda aku merepek neh ? Aku sendiri plax yang dah tak faham dengan ayat aku . Kes haru jeh kan aku neh . Biasa lahh . Kalut !
Maksud aku kan sebenarnya kekadang aku rasa macam what the fish lahh kat sesetengah manusia neh . Yela aku tak dapat nak terima apa yang dorang buat . Atau dengan kata lain perlakuan dorang lahh . Aku ada kenal seorang manusia neh yang aku pun tak faham kenapa dia taknak naek public transport . Oke , fine ! Aku faham ramai jugak yang taknak naek public transport neh . Ye ye aku taw lahh korang ada alasan yang tersendiri . Tapi kan cuba fikir zaman dulu dulu time tader kereta motor lagi neh . Semua orang gerak sana sini pakai public transport . Sesak memang lahh sesak tapi kalau dah tader pilihan naek jela kan . Tak payah nak membebel cakap itu ini . Senang . Kalau taknak naek public transport laen kali tak payah nak suarakan nak join aku pergi mana mana . Sebab memang daripada aku start keluar sendiri dulu aku memang dah biasa gerak mana mana dengan public transport . Aku rasa macam menyampah jeh bila ada yang kata , eii ?! naek public transport ?? Taknak lahh . Haihh ! Ye , tahu lahh selama neh kau gerak mana mana ada yang bawak kan . Tapi tak payah lahh nak keluar statement macam tuh . InsyaAllah selamat kalau kau naek public transport . Pandai lahh jaga diri . Cuba bayang kan kalau kau sesat kat tengah tengah kota . Then , tader sape sape yang boleh tolong kau . Dan masa tuh memang berlambak lahh public transport kat situ kan . Nak taknak kau kena naek jugak . Tak salah lahh kalau naek bus awam , tren , cab sekalipun . (:
Lagi satu kan aku tak faham kenapa ada manusia yang nak memilih kawan neh . Yela memang ada ketika kita kena pilih kawan kita mana yang baik mana yang tak patut jadi kawan . Yang tuh haruslahh kau pilih kan . Tapi bila ada yang satu kes neh . Ada jeh yang tak nak kawan dengan manusia yang kononnya tak setaraf dengan dia lahh . Selekeh tader gaya lahh . Haihh ! Memang what the fish lahh kan . Aku ingat lagi masa aku sekolah rendah kat johor dulu . Ada sorang budak dalam kelas aku neh aku tataw lahh dia sakit apa . Semua orang taknak kawan dengan dia tapi buli dia lagi ada lahh . Dia tak pernah pun kacau orang . Cuma dia memang lahh macam agak slow sikit daripada mental budak sebaya dengan dia . Aku oke jeh kawan dengan dia . Aku selalu ajak dia belajar sama sama . Tapi ramai kawan aku yang lain taknak kawan dia . Siyes aku tak faham . Patutnya manusia macam tuh yang kita patut kawan . Tolong bimbing dia bukan tolong buli dia . Haihh ! Pelik pelik . Biasa lahh manusia neh kadang kadang selalu rasa yang dia dah cukup sempurna sampai tak nampak kelemahan dia . Memang semua orang normal tapi kadang kadang tuh perlakuan diri sendiri yang tak serupa manusia normal . (:

Post a Comment

0 orang sedang sengih comel: