TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

March 10, 2011

dah kena sound baru kerja nak jalan

Macam biasa lahh kan . Kalau dah namanya penganggur terhormat , kalau dah namanya pengonline tegar , kalau dah namanya jatuh chenta dengan blog . Memang sahih lahh ada jeh benda nak type , ada jeh benda nak luah . Ntah kenapa tetiba benda neh datang elok jeh berpusing pusing dalam kepala aku . Even dah agak lama lahh benda neh jadi tapi aku still ingat weh . Maklumlahh memory aku kan bagus siap dicop oleh sirim lagi . Hah ! Oke , aku perasan . 
Korang perasan tak kadang kadang ada segelintir manusia neh bila dah kena buran , ehem ehem . korang taw tak buran tuh apa ? Tataw ? Sian korang . Pi cari sampai dapat . Aku taknak gitaw . Yela aku kan jahat . HAHA *gelak macam prof klon . Baru masa tuh lahh pandai nak gerak laju laju baru masa tuh lahh terhegeh hegeh nak siapkan kerja . Oke , aku tak kata sesiapa tapi kalau ada yang terasa aku tak boleh nak kata apa . Aku cakap neh umum . Benda yang jadi kat sekeliling aku .
Ada lahh satu hari yang indah lagi permai gitu , aku dengan gaya jalan ala ala miss world pergi lahh satu kedai printing haper jadah ntah nama dia . Aku tak ingat dah . Niat aku nak gi tempah bussiness card untuk mak aku . Tak pernah pun buat kat kedai tuh , saja nak bagi up sikit bussiness orang sebangsa dengan aku . Aku gi lahh kedai dia kan . Pung pang pung pang . Oke , Set !Dah bayar advance segala budak perempuan yang amek order tuh kata boleh siap dalam 5 hari waktu bekerja . Dalam hati aku dah kata what the fish . Lambat giler selama neh pi tempah kat kedai lain paling lama pun 3 hari . Paling cepat 2 hari dah siap . Dah dia kata 5 hari kan , aku datang lahh balik . Sekali kau nak taw ta apa jadi ? Boleh plax orang lain yang ada kat kedai tuh then orang tuh tataw pun aku ada tempah card kat kedai dorang . Siap kata dengan aku lagi budak perempuan tuh accident patah tangan . Aku caya jelahh kan . Taper taper . Ilex lagi . Dah nak masuk 2 minggu kedai tuh tader contact aku pun lagi . Aku pun gi lahh balik nak tanya pasal bussiness card tuh dah siap ke belum . Yelah , mak dengan abah aku dah bising kott . Aku gak yang kena kan . Eyh , ada plax budak perempuan tuh . Elok jeh aku tengok tangan dia , tak berbalut berbandage luka sana sini pun . Haihh ! Sumpah aku geram doe . Dengan muka tak bersalah lagi menyampah aku tengok , dia sedap jeh kata card yang akak order tuh tak confirm lagi lahh isnin naty kott baru siap . Kalau dia cakap sambil tengok muka aku taper neh tak sambil sibuk call jantan mana aku tataw . Memang langsung tak fikir customer lahh dia neh . Eihh ! Memang aku membara lahh kan . Hambek kau ! Kan dah sedap kena sound dengan aku . Tapi aku taknak ahh type kat sini apa yang aku kata . Biarlahh rahsia . Ehehh ! Elok aku blaa jeh datang plax jantan jongos mana ntah pakwe dia kott . Amboi ! Kemaen menggedik sakan . Tuh lahh , nak kerja tapi menggedik camne nak maju ? Tup tup , esok dia text aku , dia kata card dah siap . See ! Korang sendiri pun boleh fikir lahh , kalau aku tak sound kalau aku tak datang hari hari kat kedai dia mau sampai setahun bussiness card mak aku tuh siap gamaknya . Sekali aku dah sound boleh plax esok terus siap kata isnin minggu depan lahh apa lahh . Motto kedai bukan maen , your image is our bussiness . Hahh ! Aku ingat taw . Kalau dia tak ubah gak cara bussiness dia aku tataw ahh . Sumpah aku tak kan order pape lagi kat kedai kau dah . Cukup lahh sekali . 

2 comments:

  1. kasi jotos kepala itu budak .

    ReplyDelete
  2. ahaa . esok pun boleh . naty aku tunjuk kat kau kedai beserta budak perempuan tuh sekali .

    ReplyDelete