TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

March 15, 2011

jangan asyik nak menghentam je !

Pehh . Baru jeh lepas segmen terjah menerjah bersama abang nas . Eyh salah . Tader lahh terjah bersama abang rambut ketak tuh pun . Mata dan jari aku yang pi terjah blog sana sini . Syok woh ! Blog cantik cantik , entri bombastik segala , info macam macam . Blog aku neh jeh pun yang ntah haper haper kan . Isk isk . 
Oke , aku cuma nak share apa yang asyik bermain kat kepala aku sekarang . Hmm , manusia manusia . Memang lahh bukan semua tapi ada lahh segelintir tuh kan yang kerja tak habis habis nak menghentam orang . Aku tak kata kau pun . Tapi kalau kau terasa aku tak boleh nak kata apa . Macam yang berlaku kat sekeliling hidup aku neh . Haihh ! Sumpah lahh kadang kadang aku pun tak faham kenapa ada manusia yang memang habit dia ahh kan nak menghentam orang ikut suka jiwa dia jeh . Bukan setakat kat komuniti tempat tinggal jeh dekat komuniti bloggers neh pun tak kurang hebatnya kan . Jangan nak tipu aku lahh kalau ada yang nak kata tader tuh . Ramai jeh aku tengok blogger yang kena hentam sana sini . Kenapa ? 
Ada jela yang tak puas hati kan . Kenapa ?
Ada jela yang nak kritik kutuk segala macam dia tuh dah hebat sangat . Kenapa ?
Oke , bagi aku lahh kan . Mungkin manusia tersebut dengki . Tapi yang dia nak dengki tuh kenapa ? Sama sama blogger kan , tak payah nak berdengki sana sini lahh . Tak payah nak mengutuk sana sini lahh . Kita hidup kat dunia neh pun bukan lama . Lagi bagus kalau kau berbaek sesama manusia kan . Bila ada orang yang dah mula naek . Haa , ada lahh jugak segelintir yang gaya macam tak puas hati sampai macam macam cara yang dia buat nak bagi orang tersebut jatuh kan ? Bila difikir perlu ke kau nak buat macam tuh semua ? Buat buang masa kau jeh . Bila orang lain berjaya kau patutnya tumpang gembira . Dan kalau boleh jadikan contoh untuk kau berjaya jugak . Bukan kau ligat menghentam orang tuh kan . Sama sama ada otak , sama sama dah besar , sama sama boleh beza baik buruk . Jadi sama sama boleh fikir bukan ?

4 comments:

  1. btoi tu, support each other thus we will live longer. harhar

    ReplyDelete
  2. buat apa laa nak gado sesama blogger ni . pusing pusing , jmp jgk . hish .

    ReplyDelete
  3. nub : wahh . kemaen encik nub kita neh . yup yup . dats rite .

    ReplyDelete
  4. cikin : ntah lahh weh . aku pun tak faham . tuh lahh dia kalau dah PHD kan . (:

    ReplyDelete