TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

March 1, 2011

kenapa tekak aku payah sangat nak terima neh ?

Siyes lahh aku mengaku aku memang seorang yang sangat cerewet bila tiba bab makan taw . Ye , memang ahh aku neh kaki makan tapi bukan segala benda aku elok sumbat dalam mulut aku asal kenyang . Tadernye weh . Aku ingat lagi dulu masa aku form 2 ke form 3 ntah , aku gi lahh beli ayam goreng kat kantin sekolah aku tuh sekali time aku nak makan boleh plax ayam tuh macek kantin sesedap rasa goreng tak masak taw . Erk , memang sah lahh aku tak jamah . Biarlahh lebur pun duit aku . Sekali member aku kata biar dia rasa then boleh dia kata ayam tuh masak . Ish ! Tekak apa pun aku tataw . Last last member aku yang tibai ayam goreng aku tuh sampai habis . Dan ramai pun member aku sendiri yang cakap leya neh kalau bab makan memang cerewet . Payah neh kalau aku tercampak masuk hutan . AHHA
Neh , aku nak share beberapa makanan yang memang langsung langsung aku tak boleh nak masuk ahh .
CARTA PERTAMA
Haa . Korang kenal tak amenda neh ? Erk ! Memang kirim salam awal awal lahh aku nak makan segala benda yang ada unsur kacang merah neh . Memang dari aku kecik tak pernahnyer aku sentuh kacang merah . Dulu masa aku masih tinggal kat johor , masa tuh aku kecik lagi aku main main ahh kat belakang uma sekali aku jumpa something taw . Warna coklat . Aku tanya lahh mak aku amende tuh . Mak aku kata telur lipas . Eii ! Sebijik giler rupa dia macam kacang merah . Tuh yang aku tak makan kacang merah sampai sekarang . Kalau ada kakak aku beli abc , mesti aku kata eii ! akak makan telur lipas . HEHE

CARTA KEDUA
Kalau encik bijan neh lagi lagi lahh aku tak makan . Aku nyampah betul kalau orang masak pape nak letak bijan segala neh sebab confirm aku yang payah nak makan . Bijan neh rasa pelik kott . Kalau mak aku beli kuih bingka kemboja tuh kan ala yang warna hijau bentuk bunga tuh . Bila nak makan jeh jenuh aku kutip segala bijan tuh . Dah siap buang bijan tuh semua baru aku makan . HAHA . Macam budak kecik kan aku neh . Lantakkkk .

CARTA KETIGA
Ada orang kata rebung neh sedap . Ish ! Tang mana yang sedap pun aku tataw ahh . Mana pernah aku nak makan rebung neh . Biar pun aku tengok macam mencengkam sanubari jeh bila nenek aku masak lemak rebung siap campur udang besar besar gajah tuh . Haihh ! Memang aku tolak tepi . Bau rebung neh masyaAllah . Tuh yang buat aku tak kan sentuh rebung sampai bila bila kott . Jangan aku dapat encik husband yang suka makan rebung sudah . HAHA

CARTA KEEMPAT
Jagung ? Erm aku bukan anti jagung terus . Kira separa anti jagung lahh . Aku cuma makan cup corn tuh jeh . Kalau apa apa makanan lain yang ada jagung macam bubur jagung ke , cekodok jagung , popcorn , jagung dalam tin , air jagung , aiskrim jagung , kastard jagung . Hahh ! Bagi aku free pun aku tanak . Terima kasih jela .

CARTA KELIMA
Aku tak makan telur goreng lahh ! Tekak aku boleh terima telur rebus dengan telur dadar jeh . Kalau telur goreng mata kerbau neh . Ish ! Kenapa ntah tak boleh masuk . Lagi lagi lahh kalau aku tengok telur kuning dia tuh cair , erk ! siyes aku rasa nak muntah . 

2 comments: