TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

March 22, 2011

manusia memang tak lari untuk berkata

Siyes lahh kekadang aku rasa pelik gila bila ada jeh orang yang tak puas hati sana sini . Yela , bila orang buat tuh kau kritik bila orang buat neh kau kritik . Memang ada jela kan benda yang kau tak puas hati . Kalau tak puas hati sebab benda yang patut diperbetulkan tuh tader lahh aku kesah . Memang tuh wajib pun kau tak puas hati . Dan memang harus pun kau tegur . Kau kata . Kau kritik . Kebenaran . Itu yang pasti .
Tapi bila orang buat sesuatu yang betul pun kau nak kata . Hahh ! Tuh apa kes babe ? Ntah lahh tak faham betul lahh aku dengan manusia yang macam tuh . Aku rasa mungkin dia dengki lahh kott dengan manusia yang dia nak kata tuh . Senang kata dia tak puas hati lahh kan dengan manusia tuh . Sebab tuh aku dah malas nak cakap macam macam sekarang . Bukan apa , aku jadi malas nak berkata kata sebab naty ada jelah mulut mulut yang nak kata macam macam kat aku . Ala , macam lahh kat diri kau sendiri tak pernah jadi kan ? Yela , depan kau memang lahh penuh suci baik gila siap senyum lebar sampai penuh nampak gigi segala . Cakap pun baik baik kira nak jaga hati kau lahh . Tapi kat belakang punya lahh kutuk kau habis habis macam macam benda yang tak betul pasal diri kau dia cerita . Betul tak ? Ehehh .
Haa , ada sesape yang terasa ke masa baca entri aku neh ? Maaf lahh ye . Aku cakap neh umum . Aku bukan tuju kat sesape pun cuma aku nak luah benda yang memang realiti neh .
Oke , aku ngaku memang lahh aku bukan sebaek baek manusia . Kekadang tuh ada jugak aku buat silap kan . Tapi apa yang buat aku rasa tak best bila niat aku baek tapi orang suka salaherti . Ada jeh orang nak tuduh negatif . Hmm . Macam macam kan manusia neh . Orang tuh kata macam neh . Orang neh kata macam tuh . Yang paling tak boleh blaa plax orang lagi suka nak sokong benda yang tak betul tuh . Terus setuju jeh tader reti nak cari bukti yang kukuh . Tak reti nak nak tanya yang mana kebenaran . Sampai bila nak jadi macam neh ? Biasa lahh zaman sekarang . Kalau kita senyum pun orang kata kita jahat . (:


Post a Comment

0 orang sedang sengih comel: