TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

March 15, 2011

semangat kamikaze lahh katakan

Oke ! Sebenarnya kan aku dah lama na buat cerita pasal neh tapi agak berkurun lama jugak ahh terperap ta publish sebab tetiba hari tuh mood na menaip dah jatuh ke dalam gaung mungkin .
Bila aku sebut pasal kamikaze segala korang jangan ingat aku dah semangat tahap gaban na pergi berperang pula . Alangkan perang dengan diri sendiri pun aku ta khatam lagi inikan pula mahu pergi perang demi negara terchenta . Sebenarnya kan aku teringat kata kata abah aku . Abah aku pernah kata "anak melayu neh memang semangat kamikaze dia tinggi betul" . Hahh ! Tapi kalau semangat ke arah yang baek tuh taper . Neh tak , semangat kamikaze kat atas jalan raya . Korang faham tak neh ? Mula mula masa abah aku cakap benda neh kat aku , aku pun ngaku lahh naek blur jugak ahh kan tak faham apa benda lahh yang abah aku nak sampaikan neh . Sekali , oh . Baru aku mengerti . Kalau korang tengok sendiri lahh kan . Kat jalan raya sekarang neh bersepah budak budak muda , nak plax melayu kan . Lagi best yang tak cukup umur lagi tuh . Kalau dah dapat bawak motor memang tak ingat apa dah . Dah gaya jalan tuh memang dia yang punya lahh . Conquer habis lahh orang cakap . Dah lahh dengan tak berhelmet , bawak laju kemaen mak aihh . Aku yang tengok neh pun naek seram . Yela , buat tergolek patah riuk depan mata aku kan dah satu hal . Lagi plax dah susah kan mak bapak dorang kan . Sebab tuh lahh abah aku cakap anak melayu neh kalau kat atas jalan raya memang semangat kamikaze dorang tinggi . Tak takut apa . Macam badan tuh kebal penuh urat besi segala . Cuba kita suruh dia pergi berperang ke buat apa apa yang lagi betul mendatang kan faedah . Tak ramai yang berani tak ramai yang nak buat punya . Dan bila aku fikir balik memang betul lahh apa yang abah aku tuh cakap . Sebab tuh lahh hari hari ada jeh berita pasal accident sana sini . Kita dah bawak motor kereta betul betul ikut rules segala tapi kekadang orang lain yang bawak tak tentu hala . 
Kita nak cakap pun susah , tak cakap pun susah . Paling habis pun mata neh jela yang boleh jadi saksi . Benda dah berlaku depan mata . Orang tak kan cakap kalau benda tuh bukan betul betul terjadi ye dak ? (:

2 comments:

  1. erm...harap2 mat rempit kat luo tu bace la mende ni...
    haha...
    celah mne lak kan mat rempit main blog...
    x serik2...
    :)

    ReplyDelete
  2. apan : ahaha . memang tak lahh kott dorang nak baca . tahu pun , gaya dorang berblog lahh kan . (:

    ReplyDelete