TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

April 4, 2011

binantang pun tahu sayang anak taw




Tengok kat atas neh . Dua ekor neh antara kucing yang family aku bela . Banyak taw kucing kitorang . Ada enam belas . Hehh . Semua dah memang macam family sendiri . Kucing yang belang belang tuh nama dia talam . Yang putih tuh anak dia . Kau tengok lahh kucing pun masa tidur siap peluk anak dia taw . Sebab tuh aku kata binatang pun tahu nak sayang anak ! Tapi aku tak tahu lahh kenapa ada segelintir manusia yang sanggup buang anak . Haihh ! Dunia dunia .
Siyes aku terharu gila masa tengok neh . Yela , selama bila kucing kucing neh tidur aku tak pernah pun nak ngadap . Tapi tetiba semalam mak aku panggil suruh tengok si talam neh tidur siap peluk anak dia . Sweet gila . Kasih ibu kan . Walau dia binatang sekalipun dia tahu itu anak dia . Dia tahu nak sayang anak dia .
Dan lepas snap gambar neh aku terus send kat akak aku siap tulis caption kasih ibu membawa ke syurga lagi taw . Ye , betul kan . Kita kena sayang mak , abah , family kita . Kalau dorang tader kita tak wujud kat dunia neh . Kalau dorang tader kita nak hidup macam mana . 
Memang tersentuh bila tengok benda neh jadi kat depan mata . Kenapa ada ibu yang sanggup buang anak eyy ? Dia tak sayang kat anak dia tuh ke ? Dia malu eyy ? 
Dah tahu malu kenapa buat ? Ntah lahh . Apa yang dorang fikir masa buang anak dorang tuh pun aku tataw . Kalau taknak sekalipun jangan lahh sampai nak buang kat tong sampah . Tinggal kat tepi jalan . Letak kat depan masjid . Pergi bagi dekat keluarga yang sangat sangat nak anak tak pun hantar kat pusat jagaan . Tak fikir ke apa nasib anak kecil tuh bila besar naty ? 

Post a Comment

0 orang sedang sengih comel: