TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

April 28, 2011

eii ! makkk , apa tuh ?

Ahahh . Mood nak menaip dah datang . Yeah ! Harus lahh aku suka kan . Kalau tak memang sepi memanjang jeh tak berupdate segala . Orang lain tuh sehari sampai empat lima kali entri baru . Aku ? Huhh . Nak buat satu pun berjam . Hahaha . Weh , neh aku nak share satu benda . Yela , kang kalau aku tak cerita kat mana mana rugi plax lahh kan kott aku terlupa ke naty . Dah tak boleh aku nak ingat pasal benda tuh lagi . Almaklumlahh aku neh kan suka buat buat lupa . Hehh ! 

Nak tahu tak hari tuh kan aku tetiba lahh plax datang mood rajin konon lahh neh nak kemas kemas dapur lebih hangat dari biasa . Cehwahh . Bukan nak kata aku tak selalu mengemas neh . Selalu , hari hari lagi , tapi ntah kenapa hari tuh tahap kerajinan aku tuh ala ala impak maksima gitu . Hahaha . Tengah sedap sedap lahh neh aku basuh pinggan segala , kemas , cuci cuci sinki tuh kan . Sekali . Hahh . Hambek kau . Kau nak tahu aku jumpa apa ? Pehh . Mau pucat ahh muka aku kat situ . Hishh . Memang sepantas kilat lahh kan aku jerit pekik macam jumpa anak dinosour jeh dah . Makk ! Tolong adik makk . Apa tuh mak . Eii ! Geli geli . Neh , neh . Aku jumpa binatang neh elok jeh dok bertenggek kat tepi sinki dapur rumah mak abah aku tuh haa .

Fuhh . Dah lahh aku neh masuk kategori penggeli tengok binatang pelik pelik neh . Nak plax seumur hidup aku lahh kan aku memang tak pernah jumpa natang neh wehh . Kesian plax kat aku . Hahaha . Bila mak aku datang kat aku , time tuh jangan cakap lahh . Muka aku memang dah keluar aura nak nangis lahh sebab aku geli campur takut . Bila aku ingat balik dah macam lawak plax aku rasa . Yela , kalau natang tuh besar gajah kott yela kan aku nak takut pucat segala . Neh kecik jeh haa , ada lahh besar ibu jari aku . Tapi nak buat macam mana harap jeh duduk kat kawasan kampung tapi bila jumpa binatang macam neh . Haihh . Sumpah lahh aku geli . Aku takut . Aku cakap lahh kat mak aku , amende tuh ? Pacat ke mak ? Ehehh , Mak aku boleh gelak lagi kat aku . Mak aku kata tuh lintah bulan lahh dik . Lepas tuh kan , aku tengok mak aku rilex jeh pergi amek surat khabar nak guna buat buang lintah bulan tuh . Eii . Geli geli geli . Mak aku pun pelik camne lintah tuh boleh ada kat dalam rumah neh haa . Selama neh tak pernah lahh plax jumpa kan . Taper lahh mungkin si lintah tuh nak menumpang jap kat rumah aku . Hehehe . Kau cuba bayangkan kalau aku tak perasan ada si lintah tuh kat tepi sinki tuh . Sekali dia melekat kat tangan aku . Waaa ! Aku rasa mau aku jerit kuatkuat sampai bergegar satu sungai buloh . Hahaha . Dasat tak dasat aku neh . Baru jumpa lintah bulan , agak agak kalau bawak aku masuk hutan neh . Mau aku pengsan jumpa binatang pelik pelik . Hahaha . Ketawa guling guling untuk diri sendiri . (:

6 comments:

  1. Nampak macam siput babi yang tak ada cengkerang.. hehe.

    ReplyDelete
  2. @dzafira ehehh . yup yup . memang rupa dia macam siput babi takde cengkerang tapi sebenarnya lintah . hishh .

    ReplyDelete
  3. tak boleh blah. tak de semangat enviromental langsung :p

    ReplyDelete
  4. @SyaPhoenix ala , weh . aku bukan apa . aku cuma geli jeh tengok natang tuh . hee .

    ReplyDelete
  5. @nub
    Hahaha . aah . ada lahh rupa dia sikit2 macam siput babi tader cengkerang tuh .

    ReplyDelete