TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

April 1, 2011

hotdog itu HOT atau DOG ??

Aku tahu setiap manusia itu punya perspektif yang berbeza . Setiap manusia itu pemikirannya berlainan . Kalau ada pun yang sama mungkin dalam 1:10 . Maaf jika salah . Aku bukan seorang pengkaji . Itu cuma ramalan aku sahaja . Jadi , bila aku utarakan benda ini mungkin akan buat ramai yang berfikir lain lain . Ya , manusia itu lain lain setiap satunya bukan .
Hmm .
Bila buat pertama kalinya aku dengar dan lihat iklan 'itu' . Aku terfikir benda yang satu ini . Memang menjadi persoalan aku .
Yela , bezanya antara 

hotdog

Macam yang ramai dah tahu hotdog=sausage . Sama ada isi daging lembu mahupun daging ayam . Yang kau boleh beli dekat pasar malam secucuk limapuluh sen .

dan kalau yang ini pula 

xxxtra long coney DOG

Tapi kalau aku nak translate yang atas neh macam mana ? Apa kau rasa ? Aku rasa korang sendiri pun faham kalau tak faham terus jeh pergi google translation . Sekali direct translation dia bagi . *senyum sinis

Jadi . Satu istilah tuh pun maknanya boleh berbeza .

Kalau aku bagi yang ini ?

Bagaimana ? Kau akan kata apa ? *senyum lagi 

2 comments: