TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

April 3, 2011

kelas melukis dan mewarna , bersama plasticine

Siyes teringat balik masa zaman kanak kanak dulu . Suka jeh kalau dapat colour . Nak plax dengan kertas kosong sekali kan . Memang laju jeh nak conteng conteng . Lukis lukis memang dah ibarat pelukis handalan lahh . Padahal masa tuh yang aku baru pandai lukis pun rumah , orang lidi , matahari . bukit , awan . Rindunya zaman tuh .
Seronok jeh hari neh tengok budak berdua tuh maen lukis lukis . Ntah macam mana lahh farhan tuh boleh jumpa magic colour aku . Yup , aku memang suka melukis pun dulu . Tapi dah lama tinggal . Set mewarna tinggal jeh macam tuh tader sape nak guna . Dengan water colour , krayon yang besar tuh , krayon kecik lagi dengan pencil colour lagi . Niat nak bagi sepupu sepapat yang pandai lukis neh tapi rasa macam sayang plax . Haihh ! 
Disebabkan farhan dah jumpa magic colour aku , aku bagi lahh sekali dengan krayon . Seronok tengok dorang lukis lukis . Kelakar .

Aku sendiri pun tak faham apa yang dorang lukis . HAHA . Paling tak boleh blaa bila farhan conteng pokok kelapa yang aku lukis sebab dia jeles tak dapat lukis macam aku . (:
Lepas dah lukis lukis kan tetiba aku rasa nak main plasticine . Berkurun gak ahh tak main plasticine neh . Laju laju aku start motor gi kedai . Hehh !


Hebat kan hasil kerja tangan budak berdua neh ? HAHA . Siap ada donut dengan karipap lagi taw . Nak maen jual jual kueh katanya . (:
Sweet !

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. kretifnyer..;).. kamu di tag!!..;) http://nuruldya13.blogspot.com/2011/04/header-simple-tapi-menarik.html

    ReplyDelete