TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

April 4, 2011

selepas 20 tahun aku hidup kat muka bumi neh , baru aku dapat buat benda tuh . .

Bukan maen lagi , aku rasa tuh tajuk entri aku yang paling panjang kott setakat neh . Ntah , aku tataw nak letak tajuk apa . Aku bubuh ahh yang tuh kan . Ehee
Betul lahh neh lepas dah 20 tahun aku hidup kat muka bumi neh baru aku dapat settlekan benda yang satu tuh . Siyes rasa happy gila . Teruja siot . Yelahh sebelum neh ada gak try tapi tak pernah dapat buat . Tak satu mesti dua yang tak dapat buat . Sampai penat lahh otak aku neh aku dok kerah kerah manjang kan . Nak tahu tak aku dapat buat apa ? Neh haaaa ........


Babe ! Aku dah berjaya buat cube rubik ! Pehh . Mak suka nokss ! Biarlahh kau nak kata apa kan . Tapi aku tetap teruja dapat buat benda alah neh . Ye ye , aku tahu kau lagi terror daripada aku kan . Dah berkurun lama kau reti nak settle cube rubik neh . Tapi aku ? Hahh ! Dah umur 20 baru dapat buat . Tapi taper . Kira aku boleh bangga dengan diri sendiri lahh kan . Sebelum neh buat memang haram tak pernah dapat . Semua neh start kelmarin lahh . Eksited aku nak siapkan . Aku fikir fikir , memang dalam gila ahh kan fikir nak bagi cukup semua colour tuh . Bila dah dapat buat satu colour , pehh ! Dia punya teruja lagi gembira memang tak terkata lahh . Memang masa tuh bergegar rumah aku . Yela aku sakan gi tunjuk kat mak abah aku yang aku dah dapat buat . Gila teruja kan ? EHEE . Maklum lahh sebelum neh aku selalu kata susah nak buat cube rubik neh sebab aku malas nak fikir . Aku malas nak guna otak aku . Bila aku dah dapat buat kan baru aku faham kenapa masa birthday aku yang ketujuh belas dulu abah aku bagi hadiah cube rubik jeh . Padahal masa tuh aku dah ada satu yang aku beli sendiri . Punya lahh aku buat muka kat abah . Laa , bagi adik cube rubik jeh ? Teruk kan aku . Tak bersyukur dah orang nak bagi . HAHA . Sekarang , adik dah faham kenapa abah bagi cube rubik kat adik . Thanks abah . (:
Sampai sekarang , aku masih lagi dok pusing pusing cube rubik neh . Aku nak cuba buat sampai dapat enam enam colour tuh semua . Sekarang aku baru reti buat satu part jeh . Taper . Usaha tangga kejayaan . Naty mesti aku dapat buat semua enam enam part tuh . Yes ! Tak sabar nak tengok cube rubik aku jadi bentuk asal macam masa mula mula abah bagi kat aku . (:

13 comments:

  1. lama tak main benda alah ni. haha. akhirnya percubaan tak sia-sia ek.

    lain kali meh sini nak ajar. main 4*4 punya :)

    ReplyDelete
  2. susah kot !!! pening nak buat.. Tp kawan AH mgg power pusing2 bende alah ney :)

    ReplyDelete
  3. gudluck! buat smpai dapat 2 line. lpas tu boleh gne formula. t mesti rase nak buat yg 4x4 pulak. i like rubic so much!

    ReplyDelete
  4. hehe...saya buat ta pnhnyer jdi.. -.-"
    surrender tanak buat..haha

    ReplyDelete
  5. @Sam Posmen yup yup . happy gila masa 1st time dapat . memang terus jatuh cinta ahh dengan cube rubik neh . waa . dah ada orang nak ajar neh . hee (:

    ReplyDelete
  6. @Aizat Hamdan ahaa . mula mula memang susah tapi bila dah dapat buat satu . jadi macam senang taw . pusing2 jeh . naty dapat . hee pening memang pening . (:

    ReplyDelete
  7. @miss nuratikah eika hehe . sama lahh macam saya dulu . cepat sangat give up bila tak dapat . cuba awak main balik . try sampai dapat . best taw . (:

    ReplyDelete
  8. @miss nuratikah eika hehe . sama lahh macam saya dulu . cepat sangat give up bila tak dapat . cuba awak main balik . try sampai dapat . best taw . (:

    ReplyDelete
  9. yup. welcome! nant sye nk tunjuk awk 'rubic robot'. haha tu kitorang yg bg nme. sbab rubic tu jd macam robot bile di pusing2.hee!

    ReplyDelete
  10. @holaulala hee . rucic robot ? waa . teringin nye nak tengok . siap omagine dah neh . hehe
    klu awak buat mesti sekejap jeh dah siap kan .

    ReplyDelete
  11. xde la. biase je. mse sem 1, roomate semua giler maen rubic nih. skarang masing2 da pndang sepi je. so, tak taw la ade skill lg ke tak.heheh! rubic robot tu, semua sisi kaler sme. saiz petak je laen2.

    ReplyDelete