TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

April 8, 2011

taubat maksiat , sekadar di pinggiran ?

Betul lahh orang kata sesuatu lagu tuh punya maksud yang tersendiri . Dan betul lahh orang kata dengan lagu kita boleh imbas kenangan silam . Dan betul lahh orang kata dengan lagu boleh buat kita jadi seribu satu macam rasa . Hebat kan penangan lagu neh ? Kadang kadang dengar lagu pun kita boleh nangis , kadang kadang dengar lagu pun kita boleh senyum . 
Macam yang jadi kat aku siang tadi . Aku tak tahu nak buat riak macam mana . Tapi aku rasa sayu sangat bila dengar lagu tuh . Dalam sibuk aku ikut nyanyi dalam tuh jugak otak aku ligat ingat kejadian tuh . Yang buat aku tak lupa sampai bila bila . InsyaAllah . Nak taw lagu apa ? Hmm . Lagu sekadar di pinggiran by francisca peter .
Sebab aku sangat sangat ada kenangan dengan lagu neh . Bila aku gi karaoke pun dan nyanyi lagu neh hati aku mesti sayu .
Benda sama jugak bila aku dengar lagu taubat maksiat by wali band . Dua dua lagu neh punya kenangan tersendiri . Dua dua lagu neh jugak yang buat aku teringat kat dua orang arwah kawan aku . Aku pernah jeh cerita pasal arwah kat sini . ( kalau rajin klik lahh , baca)
Sebab . Sebelum mereka pergi , beriye iye mereka dengar , nyanyi lagu neh . Berulang kali . Dan sampai sekarang aku terngiang ngiang suara mereka nyanyi lagu neh . Tapi Yang Maha Pencipta lebih sayangkan mereka . Masa tuh semua pun ikut happy jeh nyanyi lagu sekadar di pinggiran tuh dengan yaya . Dan yaya ada cakap lagu tuh macam apa yang jadi kat diri dia . Tak tahu , yang tuh lahh lagu terakhir dia dengan kitorang .
Dan masa tuh semua biarkan jeh bila mirul asyik repeat dengar lagu taubat maksiat . Sampai cikgu lalu pun dia masih dengar tak henti . Dan itu jugak lagu terakhir yang dia nyanyi .
Sedih . Walaupun aku tak rapat sangat dengan mereka tapi ada masa aku rindu jugak nak borak dengan mereka . Semua tinggal kenangan . :'(


Dan juga lagu neh . Hmm .


Lepas mereka pergi baru semua perasan . Lagu terakhir mereka memang ada kaitan . Yang mereka akan pergi selama lamanya . Al fatihah . Buat arwah Hayatun nofos binti sutresno dan Amirul syafiq bin husin

Post a Comment

0 orang sedang sengih comel: