TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

May 31, 2011

akak pakai brand pasar malam jeh dikk !

Pehh . Setelah sekian lama aku hilang tak update blog kan . Eyh , bukan aku yang hilang . Tulisan aku jeh yang hilang . Haa , neh aku dah mula menaip balik dah . Gila semangat neh . Kau nampak tak muka aku yang penuh semangat berkobar kobar neh ? Ala , kau neh percaya jela cakap aku . Apa ada hal kan . Haha

Nak tahu tak . Ntah pasal apa ntah tetiba plax lahh otak aku neh asyik teringat cerita neh jeh . Pastu mula lahh aku bantai gelak sorang sorang dah serupa orang kurang siuman dah . Tapi jangan risau . Aku masih siuman lagi normal oke . Aku teringat masa zaman kegemilangan aku dulu yang punya lahh excited tahap cipan terbang kan . Semangat nak kerja , yela konon dah habis sekolah . Nak lahh cari duit poket sendiri kan . Sekali hambekk setakat dua bulan setengah jeh pun aku tahan kerja situ . Sekarang aku memang fulltime duduk rumah neh . Kalau ada sape sape nak ajak aku keluar calling calling jela aku taw . Hahaha

Masa kat tempat kerja aku dulu . Aku memang suka lahh nak borak borak dengan pekerja seangkatan aku . Yela , bukan setiap masa setiap minit pun ada orang nak beli baju kan . Haa , duduk lahh tercongok kau kat pasaraya tuh haa . Menunggu orang nak beli baju kat brand kau . Eyh , jap . Mana ada duduk doe . Berdiri doplohempatjam kat situ adalahh . Naik bengkak kaki aku dulu taw . Tapi taper , sekurang kurangnya terbakar banyak jugak kalori aku kan . Kan sekarang hasilnya aku dah kurus . Pehh ! Kurus lerr sangatttttttt . 
Nak jadi cerita ada lahh satu hari tuh aku borak ahh dengan sorang adik cashier neh . Yela , haruslahh adik dia baru lapanbelas jeh . Muda dua tahun dari aku . Lelaki plax dah lahh boleh masuk category hensem . Waa , tapi tader lahh aku nak ngorat adik tuh pun . Dia dah ada awek pun , siap mintak tolong aku lagi bagi cara cara nak tackle awek dia tuh . Dah lahh adik cashier neh hensem kaya plax tuh . Haa , untung tak untung budak yang jadi awek dia tuh .  Memang sepadan ahh dia dengan awek dia . Aku tengok awek dia memang cun lahh pun . Tinggi macam model uollss . Hehe . Sekali tuh aku saja lahh tanya dik , kau selalu shopping kat mana ? Haihh . Dah kata pun bapak dia orang besar kat Malaysia neh . Dah kata pun anak orang kaya kan . Harus lahh dia shopping tempat class class gitu . Baju branded bagai . Tapi aku respect gak ahh kat dia sebab dia tader lahh dok perabis duit makbapak dia . Tahu plax cari kerja lepas spm . Jadi cashier jeh plax . Kat shopping complex cikai jeh . Lepas tuh dia tanya aku balik , akak selalu shopping mana ? Ehehh . Konon lahh neh gaya down to earth gitu . Aku selamba ahh jawab , akak pakai brand pasar malam jeh dik . Hehehe .
Terus dia gelak kaw kaw punya . Aku pun gelak gelak jela dengan dia . 
Tapi kalau ikut kan pun aku tader lahh nak gi shopping kat tempat class class gitu haa . Yang sampai beli satu handbag pun dah tiga empat ribu . Tader makna ! Baik aku gi beli baju kat kedai biasa tuh . Dapat enambelas pasang . Hahaha . Haa , korang plax camna ? Neh mesti stok shopping nak barang branded jeh kan ? Hahahaha

1 comment: