TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

May 4, 2011

daripada saya , kepada awak .

Assalammualaikum .
Hmm , nak tahu sesuatu tak ? Saya sedar sekarang saya jarang sangat nak update blog kesayangan saya neh . Kenapa ? Serius saya sendiri tak tahu sebab apa . Sedih lahh . Blog atau pemegang nama si bolats cerita . Saya nak mintak maaf kat awak sebab saya abaikan awak . Maaf ye . Ye , saya tahu dulu bukan main saya janji saya tak kan lupakan awak . Saya akan jaga awak baik baik . Tapi , sekarang . Hmm . Saya selalu tinggalkan awak seorang . Awak sepi jeh kan .

Awak , saya nak mintak maaf lagi sekali taw . Saya dah lama tak merapu merepek dengan awak . Saya dah lama tak share cerita hidup saya dengan awak . Bukan saya sengaja nak abaikan awak . Bukan saya sengaja nak biar awak sepi . Bukan saya sengaja nak biar awak keseorangan . Tapi saya pun dah jadi lain jugak sekarang . Saya tak tahu kenapa sejak dua menjak neh saya selalu duduk sorang sorang . Saya pun dah jarang online . Saya asyik duduk dalam bilik jeh . Diam diam . Saya banyak jugak termenung . Saya fikir apa ? Entah . Saya tak tahu . Saya tak tahu jawapan untuk soalan tuh .

Awak nak tahu lagi tak ? Ada masa kadang kadang tuh saya rasa sepi jeh . Saya nak gelak tapi macam tak boleh . Ada jugak masa tuh saya rasa macam saya sengaja , saya pura pura senyum sebab saya taknak orang lain tahu apa yang saya rasa sebenarnya . Awak , jangan tanya kenapa . Sebab saya masih tak tahu jawapan untuk itu . Saya keliru dengan rasa sendiri . Tapi , nasib baik saya ada awak kan . Ada masa , saya cerita dekat awak . Saya sayang awak . Awak sayang saya jugak tak ? Saya tahu awak pun sayang saya jugak kan . Kalau tak , awak tak kan setia nak keluarkan setiap apa yang saya taip kan ? Terima kasih awak .

Si bolats cerita , awak nak tahu lagi tak ? Hmm . Saya tak tahu macam mana nak mula . Tapi apa yang saya rasa sekarang neh saya dah buat seseorang rasa perit dan sakit . Tapi kalau saya tak berterus terang saya pula yang terseksa . Saya taknak buat dia tertunggu tunggu lagi . Dan sekarang saya tahu dia sakit . Sakit yang tiada ubat . Sakit yang boleh buat seseorang tuh mati perlahan lahan . Mati jiwa . Tapi apa yang saya boleh buat , saya terpaksa . Apa yang awak rasa kalau awak dapat mesej macam neh ?

satu hati kini pergi
satu hati kini hilang
satu hati kini sepi
satu hati ingin pulang
jangan pergi aku masih sayang ....

Oke , saya mengaku hati saya tersentuh jugak bila baca mesej neh . Tapi saya tak daya nak buat apa apa . Saya taknak dia terus hanyut dengan harapan dia . Ada seseorang tuh kata dengan saya yang dia tuh sangat jiwang . Saya bagi seseorang tuh baca mesej dia neh . Sekarang , ramai yang akan atau mungkin akan terbaca mesej puitis lagi jiwang dia . Hmm . Kepada R , saya minta maaf .

7 comments:

  1. uiyo..jiwang nya..x macam iz,ganas..haha

    ReplyDelete
  2. @iz Hahaha . iz nak cakap entri neh yang jiwang atau mesej tuh yang jiwang ? Hehehe . tahu taper . siyes sangat super jiwang . Tak tahan cik leya baca mesej dia . (:

    ReplyDelete
  3. biarlah dia kecewe skrang dari kecewe dikemudian hari..:)

    ReplyDelete
  4. rindu nak baca ayat entri kau ! hehe .

    ReplyDelete