TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

August 25, 2011

saya nak MERAHJAMBU !

Aku ni boleh sukaria je online tak tentu hala . Padahal kerja berlambak kat dapur tu . Ahh ! Tak kira nak update jugak sebab aku tengah excited nak menaip . Okayy ! Kawan kawan . Selamat menjalani hari puasa yang ke duapuluhlima . Kau orang puasa tak ni ? Aku puasa taw . Eyh ! Jap . Perlu ke aku nak bagitahu orang ni macam lah orang lain tak puasa kan . Okayy . Abaikan . +__________+

Sebenarnya aku tak tahu kenapa aku rasa macam nak sangat sangat pakai baju colour pink raya ni . Semangat lain macam ni . Okayy ! Rasa sangat girlish-eyh-aku-kan-perempuan-haruslah-girlish-kan . Ini semua gara gara aku tertengok surat khabar apa aku tak ingat dah . Aku nampak farhan af4 pakai kurung pink . Then , tiba tiba aku terus rasa teruja nak pakai kurung MERAHJAMBU okayy raya ni . Sweet tak saya ? Haa , tahu . Kau rasa macam nak lempang aku kan ? Lantak ahh . Hehehe
Tapi hari tu dah beli satu baju kurung . Kurung biasa je . Tak payah nak moden moden design leret leret sangat lah kan . Aku tak suka semua tu . Dah ada baju kurung nak pakai pagi raya pun aku dah rasa cukup okayy . Syukur . Alhamdulillah . Cuba kau fikir orang susah yang nak beli baju raya setahun sekali tu pun payah . Kasihan kan . Jadi kita tak payah lah nak sakan sangat . Kang Yang Maha Esa tarik balik nikmat kita . Kita mana nak tahu kan . Bila bila masa je boleh jadi . Kurung hari tu yang aku beli colour putih . Waa . Suci je kan . Tapi ada corak corak purple sikit lah . Itu pun sebab aku gedikgedik gitu nak sama colour dengan encik boipren . Euwww . Geli tak ? Kisah pulak aku . Hahaha . Encik boipren nak pakai colour purple . Aww ! Saya suka taw sebab favourite colour saya tu . Wah wah wahh ! Sayang encik boipren . Lalala ~


Haa . Tengok ni ? Serius cantik kan . MERAHJAMBU uolls . Mak suka ! Eicehh . Aku rasa esok aku nak ajak mak aku pergi cari kurung pink jugak ahh . Tak kira nak cari sampai jumpa jugak . Hahaha . Tapi takde lah aku nak sebijik macam kat atas ni siap berbatu manik manik guli labuci kelipkelip liplapliplap bagai ni . Hahaha . As i said earlier . Aku nak kurung biasa je . Simple okayy . Ohh . Tapi kalau jubah pun macam okayy kan . Nice !

Waa . Cantik cantik . Nanti confirm aku feeling muslimah sejati kalau pakai jubah macam ni . Kenapa aku cakap macam tu ? Yela , aku tahu aku ni bukan baik mana . Aku masih banyak terkurang sana sini . Well . Manusia kan . Haa . Cancel ahh nak cari kurung . Aku nak cari jubah lah . Nak cari jubah loose . Tamau yang shape bagai tu . Kang tak memasal dah serupa macam orang tak pakai baju kan . Yela , sekarang kan banyak jubah berpesen #fashion . Konon up-to-date lah katanya kan . Tapi fitt bagai ni . Sampai nampak semua tak patut mana boleh . Haihh ! Tamau cakap lebih lebih lah kang aku pulak yang terlebih . Takut weh .

Okay lahh . Nak pergi buat kerja . Nanti mak aku touching pulak dengan aku . aku tak tolong dia . Hehehe . Aku kan nak jadi anak yang baik . InsyaAllah . Tengah usaha lagi lah ni . Ohh . Dan mintak mintak lah abah bagi aku nak pergi buka dengan encik boipren hari ini . Pehh . Serius takut nak cakap mintak izin kat abah . Fuhh Fuhh Fuhh . Aku hembus awal awal dulu . Hahaha .
Okayy babai . (:

2 comments:

  1. taun ni xde kaler pink la..cdehh..huhu

    ReplyDelete
  2. @♥ Dea ♥ atototo . dear , tamau lah sedih sedih okayy . biar saya yang oakai pink pulak . kira wakil untuk dea lah ni . Hehehe

    ReplyDelete