TUKANG MENGARUT KATA

My photo
sungai buloh, selangor, Malaysia
kau berkata, kau bercerita seolah-olah kau yang berada dalam tapak kasut si tukang merasa. kalau makan sayur peria, kau yang rasa pahit. kalau makan gula gula, kau yang rasa manis. semuanya berkisar tentang konsep kehidupan.

October 22, 2011

Woww ! Fashionista , stylish sungguh you ni .

Hebat . Sekarang ini bukan macam dulu lagi . Sekarang ini ramai yang kata dunia dah maju . Macam dalam iklan televisyen yang pernah keluar dahulu . Zaman dah berubah dunia dah maju . Masa tu kalau boleh semua benda setiap manusia akan sebut ayat tu kan . Sampai aku sendiri rasa nak muntah dengar . Tapi takpe lah , manusia kan suka benda benda sebegitu . Ya , aku tahu aku jugak tergolong dalam golongan yang sama . Itu aku tak nafikan . Hmm .


Apa yang aku nak cakap ni lebih kepada benda yang berlaku sekarang . Oh , maksud aku pada perempuan ya . Wahh ! Aku bukan nak cakap isu yang bisa bikin orang berdebat sana sini cumanya aku ingin bersuara apa yang terlihat mataku . Itu sahaja . Sejak berada di alam yang luar kebiasaan aku , macam ragam yang dapat aku lihat . Aku suka memerhati sebab aku rasa aku lebih kenal kehidupan dengan sebegitu . Haha . Hari hari bila kaki melangkah ke kelas . Pehh . Woww ! Itu eksperesi pertama . Fashionista sungguh kau ni . Boleh lah apply jadi model sambilan . Untung dapat income lebih . Hahaha . Yelah , zaman sekarang semua nya baru . Hari hari ada je fashion baru . Usah cakap baju . Tudung berbelit bagai sampai aku tengok pun naik pening tahu . Sekarang bukan zaman tudung bawal lagi . Sekarang zaman pashmina , shawl cotton , satin bagai . Dulu pakai tudung pin kat hujung bahu je kiri kanan . Sekarang depan belakang kiri kanan atas semua segala lah bercucuk peniti . Hebat . Dulu stock pakai serkup hitam putih yang opah tok wan selalu pakai . Tapi sekarang inner syria sahaja . Colour taknak warni warna lagi lah dia nak pakai . Buat gaya senget sebelah , double sana sini . Wahh . Stylish ! Hahaha


Itu baru hijab . Belum outfit lagi . Wahh ! Dulu pakai tshirt seluar jeans je . Tapi sekarang tak main lah tshirt kan . Sekarang zaman dress , zaman skirt , zaman maxi . Peh . Baru stylish . Baru fashionista . Aha . Bila berskirt labuh , harus berkemeja tuck in . Belt itu wajib . Belum masuk bab jacket lagi . Jacket kena style , ada butang besar besar , ada ribbon bagai . Baru zaman dah berubah , dunia dah maju kan ? (:
Sekarang semua stock nak pakai kemeja je . Ohh , kemeja labuh , padan dengan legging pulak . Cun . Ahaa . Kasut pulak kalau boleh semua nak flat je . Baru style kan ? Belum lagi masuk make up . Eyeliner kalau boleh semua nak panjang panjang tarik sampai hujung muka . Wahh ! Kenapa tak buat kerawang kerawang awan larat bagai . Baru lagi style bukan ?

Biasalah . Apa orang kata . Fashion hana tajima ? Fashion diana rikasari ? Hehh . Hebat . Warna warni . Dari kepala sampai kaki semua nak ada . Kalau tak , tak sah . Cantik bukan ? Hee . Ya , aku jugak kadang kadang jadi macam tu . Ehh , hana tajima wannabe ke ? Pakai tudung lilit lilit bagai . Orang kata loose shawl gitu . Messy-looked .


Haa . Ni contoh dia . Aku pun dah jadi macam mereka mereka yang dikatakan fashionista lah sangat tu . Ahaa . Nak pakai shawl mesti loose je kan . Pehh . Yela , konon nak up-to-date lah kan . Hahaha . Tapi kadang kadang aku rasa macam lawak je bila pakai macam ni . Maka , sekarang ini aku lebih banyak pakai shawl yang macam biasa sahaja . Macam ni .




Sebab yang simple itu lagi cantik sebenarnya . Hmm . Bukan tak cantik kau berlilit bagai tu semua tapi ntah lah . Aku pun tak boleh nak cakap apa sebab kadang kadang pun aku pakai macam tu jugak . Hehe . terserah lah masing masing asalkan pandai membawa diri . Okay , selamat malam . aku mahu tidur . Babai

3 comments:

  1. ak pakai kopiah je.. lg sonang..

    ReplyDelete
  2. apa-apa pun janji bertudung kan.. ^_^

    ReplyDelete
  3. sy xreti pkai style shawl yang lain dr yang biasa...xkonpden kot.. hehe

    ReplyDelete